طراحی و ساخت دستگاه تست کامب پلیت پله برقی توسط شرکت آسانسوروپله برقی بهران

طراحی تخصصی دستگاه تست کامب پلیت پله برقی در آزمایشگاههای آسانسور و پله برقی گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران، توسط مهندسین غیور ایرانی

عموماً پله برقی ها در قسمت هاي مختلف خود، داراي سیستمهاي ایمنی گونـاگون متشـکل از سنسـورها و میکروسوئیچ هایی هستند که درصورت بروز اختلال در عملکرد نرمال پله برقی، حرکت را متوقف کـرده و از خطرات و اتفاقات ناگوار بعدي جلوگیري می نمایند. یکی از این سیستمها، مکانیزم ایمنی کامب پلیت پله برقی است که داراي اهمیت بسیار زیادي نیز می باشد.

وظیفه این سیستم متوقف کردن پله برقی درصورت برخورد یک شیء خارجی و یا استپ هاي پله برقـی بـه شانه ای نصب شده در جلوي کامب پلیت و وارد شدن نیروي بیش از حد مجاز به آن، می باشد.

گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران در سال 1399 موفق به طراحی و نصب اولین کامب پلیت ساخت

داخل با مکانیزم ایمنی دو جهته بر روي پله برقی هاي سخت کار خود شد. این سیستم قادر به حس کردن حرکت کامب پلیت در دو جهت افقی و عمودی (دوران حول انهتاي کامب پلیت)بوده و درصورت وارد  شدن نیروي بیش از حد مجاز به آن در هر یک از این جهات، پله برقی را متوقف می کند.

 براي اطمینان از عملکرد صحیح مکانیزم دستگاه های طراحی شده ، ابتدا مدلهاي کامپیوتري دقیق آماده شد و سپس تحلیل هاي استاتیکی و دینامیکی بر روي آن صورت گرفت .

بعد از انجام تحلیل هاي کامپیوتري و نهایی شدن طرح، دستگاه تست عملی کامب پلیت براي اولین بار در کشور، بصورت اختصاصی توسط مهندسین گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران طراحی و ساخته شد . این دستگاه که با مقیاس 1:1 نسبت به سازه پله برقی و محل نصب کامب پلیت بر روي آن ساخته شده، عملکرد کامب پلیت را بصورت واقعی شبیه سازي می کند. در این شبیه سازي با استفاده از دو جک پنوماتیکی در دو جهت افقی و عمودي به کامب پلیت نیروي فشاري وارد شده و اندازه نیروي هاي عملکردي دقیق که در جلوي جک ها نصب شده اند، ثبت می گردد و نهایتاً  مکانیزم توسط دو نیروسنج فشاري بصورت خروجی بر روي نمایشگر دیجیتالی دستگاه نشان داده می شود.

شرکت آسانسور و پله برقی بهران

 

دستگاه کامب پلیت
دستگاه کامب پلیت گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران (کیفیت محصول تولید شده تضمین می شود

پیشنهادات مرتبط

لرزش کابین آسانسور - گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
علت لرزش کابین آسانسور

در طراحی و انتخاب آسانسور یکی از آیتم‌ های اصلی احراز کیفیت، بالا بودن ایمنی آن است که شامل موارد متعددی می‌شود. یکی از نشانه های کاهش ایمنی آسانسور بروز لرزش و صدا در کابین آسانسور بوده که در طولانی مدت سبب خرابی آسانسور و مشکلات ناشی از آن می‌شود تا جایی که ممکن است بسیار خطرآفرین باشد.

چاه آسانسور- گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
الزامات چاه آسانسور

آسانسورها بر حسب تعداد طبقات، ظرفیت و … دارای تحمل وزن متفاوتی هستند و برای طراحی ابعاد آن‌ها، باید فاکتورهای مختلفی را در نظر گرفت. یکی از بخش‌های مهم برای نصب آسانسور در یک ساختمان، چاله آسانسور است؛ رعایت و در نظر گرفتن ضوابط چاله آسانسور و استاندارهای مربوط به نصب آن الزامی و حیاتی است. در این مقاله درباره استاندارد و الزامات چاه آسانسور هر آنچه را که باید بدانید به شما می گوییم.

پله برقی دوچرخه - گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
پله برقی دوچرخه در تروندهایم نروژ

ترامپ “Trampe” یک پله برقی مخصوص حمل دوچرخه است که در Brubakken در تروندهایم نروژ قرار دارد. این پله برقی که گاها از آن با نام آسانسور دوچرخه یاد می شود، اولین و تنها آسانسور حمل دوچرخه در جهان بود که در آگوست 1993 افتتاح شد.

مراحل خرید آسانسور - گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
مراحل خرید آسانسور

مراحل خرید یک آسانسور خوب چیست؟ قدم اول در خرید آسانسور چیست؟ برای تامین آسانسور منزلمان باید از چه کسی کمک بگیریم؟ پاسخ سوالات شما در اینجا

کابین آسانسور - گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
کابین آسانسور

کابین آسانسور معمولاً اتاقکی فلزی است که در بین یک فضای ریلی قرار می گیرد و همینطور از سیم بکسل و یا طناب فولادی برای جابجایی آن استفاده می شود. این اتاقک به صورت عمودی آویزان بوده و حرکت می کند. در این محفظه مسافر یا بار یا هر دو جای می گیرند.

اخبار بهران

دانستنی آسانسور

مقالات آسانسور و پله برقی