تجهیزات آزمایشگاه بهران | تست آسانسور

 

گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران| آزمایشگاه تخصصی بهران| تست های مربوط به آسانسور

 

یک آزمایشگاه آسانسور استاندارد چه دستگاه‌هایی دارد؟

امروز بر آن شدیم تا با معرفی برخی دستگاه های مورد نیاز در یک آزمایشگاه آسانسور، شما را با آزمایشگاه استاندارد آسانسور آشنا کنیم. تمامی دستگاه هایی که نام می بریم در آزمایشگاه آسانسور بهران موجودند. با وجود این دستگاه ها می توانیم بهترین کیفیت را در کنار بهترین قیمت به شما همراهان عزیز ارائه دهیم.

| آسانسور چیست ؟|

تست لقی دنده و ماردون

یکی از مهم ترین نکات در سیستم های صنعتی لقی دنده و ماردون است که ممکن است خطر آفرین باشد. بنابراین باید دستگاهی جهت اندازه گیری میزان لقی دنده و ماردون وجود داشته باشد بهترین کیفیت ارائه گردد. از این دستگاه همانطور که از اسم آن پیداست در جهت کنترل نحوه درگیری و میزان لقی بین دنده و ماردون استفاده می شود. در نتیجه دستگاه های تولید شده دقت بسیار بالایی در کارایی خواهند داشت.

آزمایشگاه آسانسور بهران
دستگاه تست لقی دنده و ماردون در آزمایشگاه بهران

| از این لینک می توانید درباره استاندارد آسانسور بخوانید.|

دستگاه تست قفل

همانطور که میدانید قفل درب آسانسور نقش بسیار مهمی در ایمنی آن ایفا می کند. بنابراین یکی از مهم ترین قطعاتی که باید همواره در تولید آن نظارت شود قفل است. ما در آزمایشگاه آسانسور بهران با استفاده از بروز ترین دستگاه های تست این مهم را به جا آورده ایم. دستگاه تست قفل در واقع دو دستگاه متفاوت است: یکی به همین نام و دیگری دستگاه تست قفل درب های کشویی. دستگاه تست قفل در جهت انجام آزمون های قفل، طبق استانداردهای INSO7985 و BSEN81-20 & 81-50 استفاده می شود. همچنین دستگاهی جهت تست قفل درب های کشویی در آزمایشگاه بهران وجود دارد که آزمون های مورد نیاز بر اساس الزامات استاندارد ملی شماره (7985 آسانسور- قفل درب – ویژگیها و روش های آزمون) از قبیل آزمون دوام- پویایی و ایستایی بوسیله آن انجام می شود.

آزمایشگاه آسانسور بهران
دستگاه تست قفل آسانسور در آزمایشگاه تخصصی بهران

| همه چیز درباره آسانسور|

دستگاه دینامومتری

از این دستگاه در جهت اندازه گیری پارامترهای موتور گیربکس های آسانسور و پله برقی و موتور گیرلس استفاده می شود. از جمله مواردی که این دستگاه اندازه گیری می کند می توان به : راندمان موتور، استاتیک لود، انواع تست های ترمز و بسیاری از آزمایشات و تست هایی که در آزمایشگاه های مطرح بین المللی انجام میشود اشاره نمود.

آزمایشگاه آسانسور بهران
دستگاه دینامومتری در آزمایشگاه تخصصی بهران

تست گاورنر

از آنجاییکه نقش گاورنر در جلوگیری از سقوط کابین آسانسور بسیار مهم است، تست آن هم از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل دستگاهی جهت انجام این مهم در آزمایشگاه آسانسور بهران تهیه دیده ایم. از این دستگاه در جهت کنترل عملکرد گاورنر، بر اساس استانداردهای INSO7988 و BSEN81-20 & 81-50، استفاده می شود. در نهایت استفاده از این دستگاه تست باعث شده است تا گروه صنعتی بهران بهترین کیفیت گاورنر تولید ملی را به بازار ایران عرضه کند.

آزمایشگاه آسانسور بهران
دستگاه تست گاورنر در آزمایشگاه تخصصی بهران

 

| ایمنی آسانسور یعنی چه؟|

برای مطالعه درباره دستگاه تست CMM و GMM روی این متن کلیک کنید.

آزمایشگاه آسانسور بهران
آزمایشگاه آسانسور بهران

پیشنهادات مرتبط

آسانسور mrl-mr آسانسور - گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
تفاوت آسانسور mr و mrl

آسانسورهای Mrl یا همان بدون موتورخانه (روملس) آسانسورهایی هستند که فضای جداگانه‌ای برای قرار گرفتن موتور و تابلو فرمان ندارند و موتور داخل چاله آسانسور زیر سقف و تابلو فرمان در کنار بالاترین توقف قرار می‌گیرد.

اولین آسانسور جهان - گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
اولین آسانسور های جهان

اولین آسانسور های جهان بیشتر جنبه گردشگری داشتند تا حمل و نقل! در زمان های گذشته ساختمان های بلند طرفدار کمی داشت و طبقات پایینی مطلوب‌ترین طبقه‌ها بودند.

ظرفیت آسانسور و نحوه محاسبه آن - گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
ظرفیت آسانسور

یکی از مهم ترین مواردی که در طراحی و اجرای آسانسور باید در نظر بگیریم، ظرفیت آسانسور است. عوامل مختلفی در تعیین ظرفیت آسانسور یک ساختمان موثر است. عواملی چون تعداد طبقات، فضای مناسب جهت اجرای آسانسور، ترافیک ساختمان، نوع کاربری و …. همگی در تعیین ظرفیت یک آسانسور موثر هستند.

سرعت آسانسور؛ بایدها و نبایدها - گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
سرعت آسانسور؛ باید ها و نباید ها

سرعت آسانسورها بستگی به نوع آنها دارد. سرعت در برخی از آسانسورها کند، در برخی دیگر متوسط و در برخی بسیار سریع است. معمولا از آسانسورهای با سرعت زیاد در ساختمان های مرتفع و آسمان خراش ها استفاده می شود.

دنیای درون پله برقی - گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
دنیای درون پله برقی

پله‌برقی یا پلهٔ روان نوعی دستگاه غول پیکر برای جابه‌جا کردن افراد است. ظاهر این وسیله همانند راه پله های ساختمانی است. پله‌برقی با به کار گیری از تجهیزات الکتریکی و مکانیکی، توانسته تا زمان انتظاری را که در سیستم آسانسور وجود داشته، از بین ببرد. 

کوچکترین آسانسور دنیا - گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
کوچکترین آسانسور دنیا

کوچک ترین آسانسور جهان در شهر ونیز ایتالیا قرار دارد. محل قرارگیری این آسانسور در نزدیکی میدان سن مارکو و در هتلی به نام Hotel A La Commedia است. این هتل 4 ستاره دارای 35 اتاق و سوئیت است که با سبک مدرن و کلاسیک تزئین شده‌اند.

اخبار بهران

دانستنی آسانسور

مقالات آسانسور و پله برقی