طولانی ترین پله برقی دنیا !

گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران | مقالات پله برقی | طولانی ترین پله برقی دنیا

 

 

طولانی ترین پله برقی دنیا با طول بیش از 680 متر !!

چین در بسیاری از جاذبه های گردشگری جایگاه اول و دوم را به خود اختصاص داده است. یکی از این جایگاه ها درباره طولانی ترین پله برقی دنیا است. با هم به برررسی این پله برقی شگفت انگیز و عجایب آن می پردازیم. با ما همراه باشید.

طولانی ترین پله برقی دنیا- گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
طولانی ترین پله برقی دنیا- گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران

طولانی ترین پله برقی جهان در کجا قرار دارد؟

طولانی‌ترین پله‌برقی جهان در «گراند کانیون»(Grand Canyon) در استان «هوبیی»(Hubei) مرکز چین افتتاح شده است. منطقه «انشی» (Enshi) در «گراند کانیون» (Grand Canyon) یک منطقه گردشگری ویژه است که سوارشدن بر پله برقی برای لذت بردن از مناظر بسیار دیدنی اطراف را ممکن می‌کند. این پله برقی در محله خوش‌منظره و زیبای «کیژینگژای»(Qixingzhai) بوده و حرکت زیگزاگی شکل در امتداد کوهستان دارد. از این پله برقی به عنوان اتصال دهنده مرکزی تپه ای هنگ کنگ یاد می شود. تمام سیستم 800 متری پله برقی چین از پیاده‌روهای متحرک سرپوشیده تشکیل شده است. سیستم اتصال دهنده مرکزی تپه هنگ کنگ مسافران را بین منطقه میانی و بازار مرکزی نزدیک به ساحل در این جزیره جابجا می‌کند.

درباره پله برقی بیشتر بخوانید :

 

کاربرد طولانی ترین پله برقی دنیا چیست؟

معماران چینی توانستند طولانی‌ترین پله‌برقی جهان را طراحی و راه‌اندازی کنند؛ طول این پله‌برقی 800 متر است که گردشگران بسیاری را به سمت خود جلب کرده است. این پله‌ برقی 7300 مسافر را در ساعت جابه‌جا می‌کند و قادر است 300 هزار نفر را طی یک‌ سال جابه‌جا کند. نکته جالب توجه هزینه سوارشدن این پله برقی است. برای سوارشدن به این پله برقی کافیست تنها 3 دلار بپردازید.

پله برقی مرکزی تپه‌ای با پوشش کامل و حرکت مداوم، جابجایی آسان مسافران بین نقاط مختلف شهر را ممکن می‌سازد. این پله برقی نقش مهمی در تسهیل حمل و نقل و کاهش ترافیک در منطقه‌ای شلوغ و پرتردد ایفا می‌کند. ساختار منحصر به فرد و طولانی این پله برقی، آن را به یکی از شاخص‌های گردشگری و جاذبه‌های معماری هنگ کنگ تبدیل کرده است.

طولانی ترین پله برقی دنیا- گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
طولانی ترین پله برقی دنیا- گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران

ویژگی های منحصر به فرد طولانی ترین پله برقی جهان

جالب است بدانید چینی ها طولانی ترین پله برقی دنیا را از موادی سازگار با محیط زیست سخته اند. به این ترتیب که اسکلتی چوبی داشته و سقفی قابل بازیافت دارد. چینی ها پله برقی مرکزی تپه‌ای هنگ کنگ را در سال 1993 برای بهبود حمل و نقل عمومی بین مناطق مرتفع و پست ساختند. کارکرد پله برقی هنگ کنگ با ارتفاع تقریبی 800 متر، شیب 45 درجه‌ای خیابان‌های تپه‌ای را طی می‌کند و دارای سرعت 0.75 متر بر ثانیه است.

ساختار طولانی ترین پله برقی جهان

ساختار پله برقی شامل 20 قسمت مجزا به طول 40 تا 60 متر است که با گذرگاه‌های عابر پیاده به هم متصل شده‌اند. در طول مسیر، ورودی‌ها و خروجی‌های متعددی به ساختمان‌ها و خیابان‌های اطراف وجود دارد.

 

نوبت کاری طولانی ترین پله برقی جهان

جهت حرکت و ساعت کار طولانی‌ترین پله برقی جهان متغیر و متفاوت است، این پله برقی از ساعت 6 الی 10 صبح به سمت پایین حرکت می‌کند. جهت حرکت این پله از ساعت ده صبح به بعد تا پاسی از شب به سمت بالا است. بنابراین شهروندان هنگ کنگ باید تردد خود با این وسیله را بر اساس ساعت کاری آن تنظیم کنند.

جمع بندی

در این مقاله با طولانی ترین پله برقی دنیا و ویژگی های آن آشنا شدیم . امروزه علم و صنعت پیشرفت بسیاری داشته اند و شما می توانید برای هر کجا که فکرش را بکنید از آسانسور و پله برقی استفاده کنید. آسانسور بایلونگ چین را به خاطر دارید ؟ آسانسور اریکسون کلوب را چطور؟ گره صنعتی بهران در کشور ایران و خاورمیانه اولین و تنها تولید کننده بومی پکیج آسانسور و پله برقی است. جهت دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما در بهران تماس بگیرید.

طولانی ترین پله برقی دنیا- گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
طولانی ترین پله برقی دنیا- گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران

پیشنهادات مرتبط

آسانسور mrl-mr آسانسور - گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
تفاوت آسانسور mr و mrl

آسانسورهای Mrl یا همان بدون موتورخانه (روملس) آسانسورهایی هستند که فضای جداگانه‌ای برای قرار گرفتن موتور و تابلو فرمان ندارند و موتور داخل چاله آسانسور زیر سقف و تابلو فرمان در کنار بالاترین توقف قرار می‌گیرد.

اولین آسانسور جهان - گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
اولین آسانسور های جهان

اولین آسانسور های جهان بیشتر جنبه گردشگری داشتند تا حمل و نقل! در زمان های گذشته ساختمان های بلند طرفدار کمی داشت و طبقات پایینی مطلوب‌ترین طبقه‌ها بودند.

ظرفیت آسانسور و نحوه محاسبه آن - گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
ظرفیت آسانسور

یکی از مهم ترین مواردی که در طراحی و اجرای آسانسور باید در نظر بگیریم، ظرفیت آسانسور است. عوامل مختلفی در تعیین ظرفیت آسانسور یک ساختمان موثر است. عواملی چون تعداد طبقات، فضای مناسب جهت اجرای آسانسور، ترافیک ساختمان، نوع کاربری و …. همگی در تعیین ظرفیت یک آسانسور موثر هستند.

سرعت آسانسور؛ بایدها و نبایدها - گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
سرعت آسانسور؛ باید ها و نباید ها

سرعت آسانسورها بستگی به نوع آنها دارد. سرعت در برخی از آسانسورها کند، در برخی دیگر متوسط و در برخی بسیار سریع است. معمولا از آسانسورهای با سرعت زیاد در ساختمان های مرتفع و آسمان خراش ها استفاده می شود.

دنیای درون پله برقی - گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
دنیای درون پله برقی

پله‌برقی یا پلهٔ روان نوعی دستگاه غول پیکر برای جابه‌جا کردن افراد است. ظاهر این وسیله همانند راه پله های ساختمانی است. پله‌برقی با به کار گیری از تجهیزات الکتریکی و مکانیکی، توانسته تا زمان انتظاری را که در سیستم آسانسور وجود داشته، از بین ببرد. 

کوچکترین آسانسور دنیا - گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
کوچکترین آسانسور دنیا

کوچک ترین آسانسور جهان در شهر ونیز ایتالیا قرار دارد. محل قرارگیری این آسانسور در نزدیکی میدان سن مارکو و در هتلی به نام Hotel A La Commedia است. این هتل 4 ستاره دارای 35 اتاق و سوئیت است که با سبک مدرن و کلاسیک تزئین شده‌اند.

اخبار بهران

دانستنی آسانسور

مقالات آسانسور و پله برقی