عجیبترین آسانسورهای دنیا

گروه صنعتی آسانسور و پله‌برقی بهران|دانستنی‌های آسانسور|عجیبترین آسانسورهای دنیا

 

 

دنیای شگفت انگیز آسانسورها

در این مقاله شما را با عجیبترین آسانسورهای دنیا آشنا می کنیم. در دنیای شگفت انگیز آسانسورها با ما همراه باشید.

 

پیش از آن درباره «آسانسور چیست ؟ » بخوانید!

 

شماره 1 :

آسانسور برج خلیفه، دبی

چگونه می‌توان به بالای بلندترین برج جهان رسید؟ بوسیله آسانسور دوطبقه برج خلیفه! این آسانسور سریعترین نوع خود در جهان است. ظرفیت کلی آسانسور دوطبقه برج خلیفه بین ۱۲ تا ۱۴ نفر است. این وسیله شگفت انگیز با سرعت ۳۵ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند. جالب است بدانید کل طول برج را تنها در کمتر از 90 ثانیه طی می کند! رفتن به سکوی بازدید در بالای برج هم تنها حدود یک دقیقه طول می‌کشد. این آسانسور در کنار سرعت بالا، رکورد طولانی‌ترین مسافت طی شده را دارد. (۶۰۰ متر!!!) همچنین بلندترین آسانسور داخلی جهان است. به همین جهت شاید یکی از عجیبترین آسانسورهای دنیا باشد.

آسانسور برج خلیفه دبی- گروه صنعتی آسانسور وپله برقی بهران
آسانسور برج خلیفه دبی- گروه صنعتی آسانسور وپله برقی بهران

 

«انواع آسانسورها»

 

شماره 2 :

چرخ فالکرک، اسکاتلند

شاید فکر کنید ویژگی جذاب این آساسنور هم ارتفاع بلند آن است. اما این چنین نیست! آنچه این مورد را در لیست عجیب ترین آسانسورهای دنیا قرار می‌دهد نحوه عملکرد آن است. در واقع آسانسور چرخ فالکرک به شکل چرخ‌های قدیمی که برای رساندن آب رودخانه به منازل استفاده می‌شدند ساخته شده است! و تنها آسانسور جهان است که برای جابجایی بین رودخانه‌ها از آن استفاده می‌شود. بله درست خواندید! آسانسور چرخ فالکرک برای جابجایی بین رودخانه ها مورد استفاده قرار می گیرد. چرخ فالکرک برای اتصال کانال یونیون به کانال فورث اند کلاید ساخته شده است و جابجایی مسافران بین این دو کانال را سهولت می‌بخشد. البته که از نظر کارکرد میتوان از آن به عنوان عجبیب ترین آسانسور جهان یاد کرد.

آسانسور چرخ فالکرک - گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
آسانسور چرخ فالکرک – گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران

 

درباره «ایمنی آسانسور» بخوانید!

 

شماره 3 :

اسکای ویو، سوئد

اسکای ویو یک کابین شیشه‌ای است که در دو طرف اریکسون گلوب، بزرگترین ساختمان کروی شکل جهان، جابجا می‌شود. اریکسون گلوب یک نوع استادیوم است که برای برگزاری  کنسرت‌ها و مسابقات هاکی روی یخ استفاده می‌شود. از بالای این ساختمان کروی شکل یک تصویر 360 درجه از شهر استکهلم را می بینید. اطلاعات بیشتر درباره این آسانسور جالب را در مقاله بزرگترین و زیباترین آسانسور دنیا در سوئد بخوانید.

آسانسور اسکای ویو سوئد- گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
آسانسور اسکای ویو سوئد- گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران

 

استاندارد آسانسور چیست؟

 

شماره 4 :

آسانسور هامتشواند، سوییس

آسانسور هامتشواند سوییس در نگاه اول مانند ویرانه‌ای باقی مانده از یک قلعه قدیمی یا یک پروژه ساختمانی نیمه کاره به نظر می رسد. چارچوب و اسکلت نازک آن به همراه برجکی در بالا، به شکل قلعه‌های باستانی اروپا است. نظرات نشان می دهد سواری این آسانسور بسیار شگفت انگیز است. مقصد آسانسور هامتشواندسوییس نقطه‌ای معروف در هامتشواند است که مشرف به فلات برگنشتوک می باشد. شما در این سواری ویویی 180 درجه از دریاچه زیبای لوسرن را نیز مشاهده می کنید. این آسانسور در میان آسانسورهای اروپایی در نوع خود دیدنی ترین وعجیب ترین آسانسور جهان است.

آسانسور هامتشواند سوییس- گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
آسانسور هامتشواند سوییس- گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران

 

«دانستنی‌های دیگر»

آسانسور هامتشواند سوییس- گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
آسانسور هامتشواند سوییس- گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران

پیشنهادات مرتبط

آسانسور mrl-mr آسانسور - گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
تفاوت آسانسور mr و mrl

آسانسورهای Mrl یا همان بدون موتورخانه (روملس) آسانسورهایی هستند که فضای جداگانه‌ای برای قرار گرفتن موتور و تابلو فرمان ندارند و موتور داخل چاله آسانسور زیر سقف و تابلو فرمان در کنار بالاترین توقف قرار می‌گیرد.

اولین آسانسور جهان - گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
اولین آسانسور های جهان

اولین آسانسور های جهان بیشتر جنبه گردشگری داشتند تا حمل و نقل! در زمان های گذشته ساختمان های بلند طرفدار کمی داشت و طبقات پایینی مطلوب‌ترین طبقه‌ها بودند.

ظرفیت آسانسور و نحوه محاسبه آن - گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
ظرفیت آسانسور

یکی از مهم ترین مواردی که در طراحی و اجرای آسانسور باید در نظر بگیریم، ظرفیت آسانسور است. عوامل مختلفی در تعیین ظرفیت آسانسور یک ساختمان موثر است. عواملی چون تعداد طبقات، فضای مناسب جهت اجرای آسانسور، ترافیک ساختمان، نوع کاربری و …. همگی در تعیین ظرفیت یک آسانسور موثر هستند.

سرعت آسانسور؛ بایدها و نبایدها - گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
سرعت آسانسور؛ باید ها و نباید ها

سرعت آسانسورها بستگی به نوع آنها دارد. سرعت در برخی از آسانسورها کند، در برخی دیگر متوسط و در برخی بسیار سریع است. معمولا از آسانسورهای با سرعت زیاد در ساختمان های مرتفع و آسمان خراش ها استفاده می شود.

دنیای درون پله برقی - گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
دنیای درون پله برقی

پله‌برقی یا پلهٔ روان نوعی دستگاه غول پیکر برای جابه‌جا کردن افراد است. ظاهر این وسیله همانند راه پله های ساختمانی است. پله‌برقی با به کار گیری از تجهیزات الکتریکی و مکانیکی، توانسته تا زمان انتظاری را که در سیستم آسانسور وجود داشته، از بین ببرد. 

کوچکترین آسانسور دنیا - گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
کوچکترین آسانسور دنیا

کوچک ترین آسانسور جهان در شهر ونیز ایتالیا قرار دارد. محل قرارگیری این آسانسور در نزدیکی میدان سن مارکو و در هتلی به نام Hotel A La Commedia است. این هتل 4 ستاره دارای 35 اتاق و سوئیت است که با سبک مدرن و کلاسیک تزئین شده‌اند.

اخبار بهران

دانستنی آسانسور

مقالات آسانسور و پله برقی