پله‌برقی مارپیچی شانگهای

 

گروه صنعتی آساسنور و پله برقی بهران| دانستنی های پله برقی | بزرگترین پله برقی مارپیچ جهان

 

بزرگترین پله‌برقی مارپیچی جهان در شانگهای چین

امروزه پله‌برقی ها نقش بسیاری در المان‌های طراحی مجتمع های بزرگ دارند. به همین دلیل تمامی مهندسان و سازندگان بزرگ دنیا به دنبال ایجاد طرحی بی نظیر در ساختار پله‌برقی دارند. این غول جابجایی عمومی علاوه بر ساختمان پیچیده خود در صورت طراحی و اجرای نامناسب می تواند خطر آفرین باشد. به همین دلیل است که بجز شرکت های بزرگ تکنولوژی جهان کسی به فکر ساخت انواع مارپیچی آن نیوفتاده است.

بزرگترین پله‌برقی مارپیچی جهان درکجا قرار دارد؟

بزرگترین پله‌برقی مارپیچی جهان در مرکز تجاری تفریحی شانگهای چین قرار دارد. این مرکز در شانگهای با نام تجاری NEW WORLD DAIMARU شناخته می شود. مجتمع دایمارو یکی از معروف ترین و البته بزرگترین مراکز خرید در شانگهای چین است. مجتمع شانگهای از دو طبقه زیرزمین و شش طبقه فوقانی تشکیل می شود. مجموعا هفت طبقه از این فروشگاه بزرگ دارای پله‌برقی است. شما می توانید مجموعه ای بزرگ از اجناس را در این مرکز تجاری پیدا کنید؛ از فروشگاه های بزرگ خوراکی گرفته تا لباس و حتی اسباب بازی. مساله جالب توجه در این فروشگاه وجود بزرگترین پله2بقی مارپیچی جهان است. همچنین تم کلی ژاپنی مجتمع دایمارو آن را خیره کننده کرده است.

بزرگترین پله برقی مارپیچی دنیا - گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
بزرگترین پله برقی مارپیچی دنیا – گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران

معرفی شرکت میتسوبیشی

شرکت میتسوبیشی در سال 1931 آغاز به تولید آسانسور و پله برقی کرد. در سال 1980 این شرکت اولین خط تولید اینورتر های VVVF آسانسور را راه اندازی نمود. همچنین سال 1985 شرکت Mitsubishi آسانسور های خود را در شمال آمریکا نصب کرده و اولین پله برقی خمیده در جهان را اختراع و در Osaka ژاپن نصب کرد .
سپس در سال 1993 شرکت میتسوبیشی تامین کننده آسانسور های برج Yokohama ژاپن بود. این آسانسورها تا سال 2004 جزو سریعترین آسانسورهای جهان بود. سپس در سالهای ابتدایی قرن 21 آسانسورهای تولید شده بدون موتورخانه را وارد خط تولید کرد.
دفتر مرکزی شرکت Mitsubishi در توکیو ژاپن قرار دارد. کارخانه سازنده محصولات آن نیز در Inazawa ژاپن می باشد. همچنین برج آزمایشی این شرکت که SOLAE نامیده می شود و جزو بلندترین برج های تست جهان می باشد ، در این شهر واقع شده است.

| با برج تست آسانسور بهران آشنا شوید.|

 

ویژگی های بزرگترین پله‌برقی مارپیچی دنیا


میتسوبیشی الکتریک ژاپن تنها تولید کننده پله برقی مارپیچ در جهان است. علیرغم ساختار و عملکرد بی نظیر پله برقی مارپیچی، شرکت میتسوبیشی، 103 مورد از این پله را در سراسر جهان تولید کرده است. اولین مدل در سال 1985 توسعه یافت و جدیدترین مورد پله برقی spiral در مرکز خرید شانگهای است.

 

بزرگترین پله برقی مارپیچی دنیا - گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
بزرگترین پله برقی مارپیچی دنیا - گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران

پیشنهادات مرتبط

آسانسور mrl-mr آسانسور - گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
تفاوت آسانسور mr و mrl

آسانسورهای Mrl یا همان بدون موتورخانه (روملس) آسانسورهایی هستند که فضای جداگانه‌ای برای قرار گرفتن موتور و تابلو فرمان ندارند و موتور داخل چاله آسانسور زیر سقف و تابلو فرمان در کنار بالاترین توقف قرار می‌گیرد.

اولین آسانسور جهان - گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
اولین آسانسور های جهان

اولین آسانسور های جهان بیشتر جنبه گردشگری داشتند تا حمل و نقل! در زمان های گذشته ساختمان های بلند طرفدار کمی داشت و طبقات پایینی مطلوب‌ترین طبقه‌ها بودند.

ظرفیت آسانسور و نحوه محاسبه آن - گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
ظرفیت آسانسور

یکی از مهم ترین مواردی که در طراحی و اجرای آسانسور باید در نظر بگیریم، ظرفیت آسانسور است. عوامل مختلفی در تعیین ظرفیت آسانسور یک ساختمان موثر است. عواملی چون تعداد طبقات، فضای مناسب جهت اجرای آسانسور، ترافیک ساختمان، نوع کاربری و …. همگی در تعیین ظرفیت یک آسانسور موثر هستند.

سرعت آسانسور؛ بایدها و نبایدها - گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
سرعت آسانسور؛ باید ها و نباید ها

سرعت آسانسورها بستگی به نوع آنها دارد. سرعت در برخی از آسانسورها کند، در برخی دیگر متوسط و در برخی بسیار سریع است. معمولا از آسانسورهای با سرعت زیاد در ساختمان های مرتفع و آسمان خراش ها استفاده می شود.

دنیای درون پله برقی - گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
دنیای درون پله برقی

پله‌برقی یا پلهٔ روان نوعی دستگاه غول پیکر برای جابه‌جا کردن افراد است. ظاهر این وسیله همانند راه پله های ساختمانی است. پله‌برقی با به کار گیری از تجهیزات الکتریکی و مکانیکی، توانسته تا زمان انتظاری را که در سیستم آسانسور وجود داشته، از بین ببرد. 

کوچکترین آسانسور دنیا - گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
کوچکترین آسانسور دنیا

کوچک ترین آسانسور جهان در شهر ونیز ایتالیا قرار دارد. محل قرارگیری این آسانسور در نزدیکی میدان سن مارکو و در هتلی به نام Hotel A La Commedia است. این هتل 4 ستاره دارای 35 اتاق و سوئیت است که با سبک مدرن و کلاسیک تزئین شده‌اند.

اخبار بهران

دانستنی آسانسور

مقالات آسانسور و پله برقی