بزرگترین آسانسور جهان| ظرفیتی باورنکردنی در یک کابین آسانسور| بهران آسانبر

بزرگترین آسانسور جهان

گروه صنعتی آسانسور و پله‌برقی بهران| دانستنی آسانسور| بزرگترین آسانسور جهان

 

ظرفیت باورنکردنی بزرگترین آسانسور جهان

یکی از مشکلات امروزی در استفاده از آسانسورهای پر رفت و آمد زمان انتظار آن است. شرکت های آسانسور بسیاری برای حل این مشکل دست به کار شده اند. یکی از این راه حل‌ها، دستگاه اعزام مقصد یا DDS است که در مقاله‌های بعدی درباره آن صحبت می کنیم. اما همین مشکل باعث شد تا شرکت فنلاندی KONE با ساخت بزرگترین آسانسور جهان در صدد حل آن برآید. برای آشنایی بیشتر با این آسانسور غول پیکر همراه ما باشید.

| آسانسور چیست و چگونه کار می‌کند؟|

معرفی بزرگترین آسانسور جهان

بزرگترین آسانسور جهان در کجا قرار دارد؟

این آسانسور در مرکز جهانی Jio در بمبئی مقصد تجاری و فرهنگی جدید هند است. بمبئی، شهر تجارت و ثروت، شهر بی‌خانمان‌ها و در یک کلام شهر بالیوود است. بنابراین با توجه به جمعیت بالای این شهر و تردد بالا در مراکز تجاری آن دور از ذهن نباشد که بزرگترین آسانسور جهان در این شهر بنا گردد. این آسانسور در مرکز جهانی جیو بمبئی قرار دارد. این مکان مقصد تجاری و فرهنگی جدید هند است. مرکز جهانی جیو 188 تاسیسات KONE دارد. این تاسیسات شامل 5 آسانسور باربری، 74 آسانسور خدماتی، 78 پله برقی و 30 آسانسور مهمان می شود.

|سریعترین آسانسورهای جهان|

ویژگی آسانسور جیو بمبئی

بزرگترین آسانسور دنیا با وسعت 277.5 فوت مربع توسط شرکت حمل و نقل عمودی فنلاندی Kone Corporation رونمایی شد. بزرگترین آسانسور مسافری در جهان، آسانسور جدید هونکین هند، با وزن 16 تن از 18 قرقره و 9 سیم بکسل تشکیل شده است. این آسانسور بین پنج طبقه با سرعت 1.3 فوت در ثانیه حرکت می‌کند. ممکن است تعجب کنید اما بزرگترین آسانسور در جهان می تواند 235 نفر را در یک حرکت حمل کند. این آسانسور به اندازه یک آپارتمان کوچک است!

 

بزرگترین آسانسور جهان- گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
بزرگترین آسانسور جهان- گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران

این آسانسور برای جابجایی مهمان‌های مراسم‌های بزرگ مانند عروسی، همایش و… تعبیه شده است. میزان رفت و آمد افراد در کنفرانس و نمایشگاه‌‎های واقع در ساختمان جیو با قرارگیری بزرگترین آسانسور جهان به بهترین حالت خود می رسد.

| آسانسور برج شانگهای چین |

کاهش مصرف انرژی

با توجه به اندازه بزرگ این آسانسور، 18 قرقره و 9 سیم بکسل دارد. این تجهیزات، موجب افزایش ایمنی و بهبود کارایی آسانسور نیز می‌شوند. برای اطمینان از ایمنی و کارایی آسانسور، کل شفت سازه بر روی ریل هایی که روی ستون های فولادی ثابت شده اند حرکت می کند.

| درباره ایمنی آسانسور بخوانید.|

تجهیزات آسانسور جیو بمبئی

این آسانسور مجهز به تجهیزاتی است که باعث افزایش دوام آن و صرفه جویی در مصرف انرژی می‌شود. بزرگ ترین آسانسور دنیا مجهز به KONE E-Link است، یکی از تجهیزات مدیریت ساختمان که امکان نظارت از راه دور آسانسور را ممکن می‌سازد.

| برای استاندارد بودن یک آسانسور چه قطعاتی لازم است ؟|

کابین آسانسور جیو بمبئی

این آسانسور مجهز به یک درب شیشه ای منحصربفرد با چهار پانل است و بین پنج طبقه با سرعت یک متر در ثانیه حرکت می‌کند و به ویژه برای جابجایی تعداد زیادی از مسافران مناسب است.

این آسانسور از نوع پانوراما است و مجهز به دو مانیتور است که اطلاعات اخبار و به روز رسانی‌های ساختمان را نمایش می‌دهند. تزئینات بزرگ‌ترین آسانسور در جهان، شامل یک چراغ سقفی و کریستالی، با تم نیلوفر آبی است.

بزرگترین آسانسور جهان- گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
بزرگترین آسانسور جهان- گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران

پیشنهادات مرتبط

استاندارد پله برقی- گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
استاندارد پله برقی و همه چیز درباره آن

پله برقی ها به عنوان یکی از تجهیزات پرکاربرد در اماکن و ساختمان های عمومی به شمار می روند که نقش قابل توجهی در آسان کردن تردد کاربران در میان طبقات مختلف دارند. با وجود آن که این تجهیزات بسیار مفید و کاربردی هستند، اما باید استانداردها و الزامات مربوطه در تولید و راه اندازی این سیستم ها به طور کامل رعایت شوند.

ریموت آسانسور - گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
ریموت آسانسور

امروزه وجود مجتمع های چندین طبقه و یا به اصطلاح آسمان خراش ها افزایش پیدا کرده اند. برای راحتی در رفت و آمد به کارگیری آسانسورها ضروری است. گاهی اوقات ساکنین مجتمع به درستی از این بالابرها استفاده نمی کنند. در این شرایط ریموت آسانسور می تواند به کمک مدیران بیاید و از استفاده های بی جا نهایت جلوگیری را به عمل بیاورد.

لرزش کابین آسانسور - گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
علت لرزش کابین آسانسور

در طراحی و انتخاب آسانسور یکی از آیتم‌ های اصلی احراز کیفیت، بالا بودن ایمنی آن است که شامل موارد متعددی می‌شود. یکی از نشانه های کاهش ایمنی آسانسور بروز لرزش و صدا در کابین آسانسور بوده که در طولانی مدت سبب خرابی آسانسور و مشکلات ناشی از آن می‌شود تا جایی که ممکن است بسیار خطرآفرین باشد.

چاه آسانسور- گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
الزامات چاه آسانسور

آسانسورها بر حسب تعداد طبقات، ظرفیت و … دارای تحمل وزن متفاوتی هستند و برای طراحی ابعاد آن‌ها، باید فاکتورهای مختلفی را در نظر گرفت. یکی از بخش‌های مهم برای نصب آسانسور در یک ساختمان، چاله آسانسور است؛ رعایت و در نظر گرفتن ضوابط چاله آسانسور و استاندارهای مربوط به نصب آن الزامی و حیاتی است. در این مقاله درباره استاندارد و الزامات چاه آسانسور هر آنچه را که باید بدانید به شما می گوییم.

پله برقی دوچرخه - گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
پله برقی دوچرخه در تروندهایم نروژ

ترامپ “Trampe” یک پله برقی مخصوص حمل دوچرخه است که در Brubakken در تروندهایم نروژ قرار دارد. این پله برقی که گاها از آن با نام آسانسور دوچرخه یاد می شود، اولین و تنها آسانسور حمل دوچرخه در جهان بود که در آگوست 1993 افتتاح شد.

مراحل خرید آسانسور - گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
مراحل خرید آسانسور

مراحل خرید یک آسانسور خوب چیست؟ قدم اول در خرید آسانسور چیست؟ برای تامین آسانسور منزلمان باید از چه کسی کمک بگیریم؟ پاسخ سوالات شما در اینجا

اخبار بهران

دانستنی آسانسور

مقالات آسانسور و پله برقی