کوچکترین آسانسور دنیا

گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران | دانستنی های آسانسور | کوچکترین آسانسور دنیا

 

 

کوچکترین آسانسور دنیا در کجاست و چقدر ظرفیت دارد؟

 آسانسور نوعی وسیله حمل و نقل عمودی است. آسانسور شامل قطعات ریز و درشتی است که در مقالات پیشین به بررسی آن‌ها پرداخته‌ایم. اولین آسانسور در سال 1835 توسط الیشا گراوز اختراع شد. پس از آن، آسانسورهای مختلفی با ظاهر و عملکردهای متفاوت طراحی و تولید شده‌اند و در ساختمان‌های سراسر جهان به افراد خدمت رسانی می‌کنند. در این مقاله قصد داریم شما را با کوچک ترین آسانسور جهان، محل قرارگیری این آسانسور، ابعاد و سایر ویژگی‌های آن آشنا کنیم.

بیشتر بخوانید:

کوچکترین آسانسور دنیا در کجاست؟

کوچک ترین آسانسور جهان در شهر ونیز ایتالیا قرار دارد. محل قرارگیری این آسانسور در نزدیکی میدان سن مارکو و در هتلی به نام Hotel A La Commedia است. این هتل 4 ستاره دارای 35 اتاق و سوئیت است که با سبک مدرن و کلاسیک تزئین شده‌اند. هتل مذکور علاوه بر اینکه به کوچکترین آسانسور دنیا مجهز است، دارای رستوران، بار و تالار پذیرایی است.

مشخصات کوچک‌ترین آسانسور جهان

این آسانسور متناسب با فضای کوچک و تاریخی شهر ونیز طراحی شده است. البته فقط مسافران ساکن در هتل امکان استفاده از این آسانسور را دارند. آسانسور مذکور، وظیفه جابجایی مسافران بین طبقه اول تا پشت بام هتل را به عهده دارد. پشت بام هتل یکی از جاذیه‌های آن است که از آنجا می‌توانید مناظر بسیار زیبای شهر ونیز را مشاهده کنید.

 

کوچکترین آسانسور دنیا - گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
کوچکترین آسانسور دنیا – گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران

 

ظاهر و امکانات کوچک ترین آسانسور جهان

این آسانسور با وجود اندازه کوچکش دارای کلیه امکانات لازم برای رفاه و خدمت رسانی به مسافران است. از جمله امکانات این آسانسور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • صفحه کنترل درون کابین
  • نورپردازی متفاوت و زیبا
  • دوربین مداربسته
  • سیستم صوتی

شما می‌توانید با استفاده از صفحه کنترل درون کابین، سرعت و جهت حرکت آسانسور را مشخص کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از سیستم صوتی موجود در آسانسور، موسیقی مورد علاقه خود را پخش کنید. نورپردازی هم با رنگ‌های مختلف و جذاب خود باعث افزایش شادابی فضای درون آسانسور می‌شود. نصب دوربین مداربسته نیز به منظور تامین کامل امنیت مسافران است.

جمع بندی

کوچک ترین آسانسور جهان یک تجربه بسیار لذت بخش و جذاب برای افرادی که به شهر ونیز سفر می‌کنند رقم می‌زند. این آسانسور نشان می‌دهد که چگونه با استفاده از خلاقیت و هنر می‌توان فضای بسیار جذاب و زیبایی را در یک آسانسور بسیار کوچک خلق کرد. اگر شما نیز تمایل به دیدن این آسانسور دارید حتما هنگام سفر به ونیز از این آسانسور دیدن کنید.

کوچکترین آسانسور دنیا - گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
کوچکترین آسانسور دنیا - گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران

پیشنهادات مرتبط

آسانسور mrl-mr آسانسور - گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
تفاوت آسانسور mr و mrl

آسانسورهای Mrl یا همان بدون موتورخانه (روملس) آسانسورهایی هستند که فضای جداگانه‌ای برای قرار گرفتن موتور و تابلو فرمان ندارند و موتور داخل چاله آسانسور زیر سقف و تابلو فرمان در کنار بالاترین توقف قرار می‌گیرد.

اولین آسانسور جهان - گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
اولین آسانسور های جهان

اولین آسانسور های جهان بیشتر جنبه گردشگری داشتند تا حمل و نقل! در زمان های گذشته ساختمان های بلند طرفدار کمی داشت و طبقات پایینی مطلوب‌ترین طبقه‌ها بودند.

ظرفیت آسانسور و نحوه محاسبه آن - گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
ظرفیت آسانسور

یکی از مهم ترین مواردی که در طراحی و اجرای آسانسور باید در نظر بگیریم، ظرفیت آسانسور است. عوامل مختلفی در تعیین ظرفیت آسانسور یک ساختمان موثر است. عواملی چون تعداد طبقات، فضای مناسب جهت اجرای آسانسور، ترافیک ساختمان، نوع کاربری و …. همگی در تعیین ظرفیت یک آسانسور موثر هستند.

سرعت آسانسور؛ بایدها و نبایدها - گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
سرعت آسانسور؛ باید ها و نباید ها

سرعت آسانسورها بستگی به نوع آنها دارد. سرعت در برخی از آسانسورها کند، در برخی دیگر متوسط و در برخی بسیار سریع است. معمولا از آسانسورهای با سرعت زیاد در ساختمان های مرتفع و آسمان خراش ها استفاده می شود.

دنیای درون پله برقی - گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
دنیای درون پله برقی

پله‌برقی یا پلهٔ روان نوعی دستگاه غول پیکر برای جابه‌جا کردن افراد است. ظاهر این وسیله همانند راه پله های ساختمانی است. پله‌برقی با به کار گیری از تجهیزات الکتریکی و مکانیکی، توانسته تا زمان انتظاری را که در سیستم آسانسور وجود داشته، از بین ببرد. 

پارک پلیت آسانسور چیست - گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
“پارک پلیت” جایگزینی برای گیربکس

پارک پلیت آسانسور قطعه ایست در آسانسورهای گیرلس و روم لس که برای کنترل سرعت کابین، قفل کردن کابین به ریل و توقف مکانیکی کابین مورد استفاده قرار می گیرد. این قطعه به جای گیربکس و به منظور کنترل سرعت و حرکت کابین در آسانسورها نصب می شود.

اخبار بهران

دانستنی آسانسور

مقالات آسانسور و پله برقی