آسانسور, اخبار, پله برقی

حضور گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران در هفدهمین نمایشگاه تخصصی آسانسور و پله برقی سال 2022 استانبول – تویاپ.

هفدهمین نمایشگاه بین المللی – تخصصی آسانسور و پله برقی  استانبول – تویاپ از تاریخ 19 لغایت 22 اسفند ماه سال 1400 ،در استانبول ،مرکز نمایشگاهی تویاپ برگزار گردید.در این نمایشگاه که  به عنوان اولین نشست بزرگ جهانی صنعت آسانسور دنیا در سال 2022 میباشد،  400 شرکت از 30 کشور جهان حضور داشتند وطبق آمار اعلام شده تعداد بازدیدکنندگان نسبت به سال های گذشته 16 درصد افزایش داشته و در مجموع 22348 متخصص و 6672 بازدید کننده بین المللی حضور داشتند. (http://www.asansoristanbul.com/)

نمایشگاه تخصصی آسانسور و پله برقی سال 2022 استانبول – تویاپ دارای 345 غرفه بوده و ، گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران  در سالن: 7 غرفه: B-60 با به نمایش گذاشتن تولیدات خود در زمینه آسانسور و پله برقی همچون : انواع موتورگیربکس آسانسور ، انواع موتورگیرلس آسانسور ،انواع درب آسانسور ،انواع گاورنر و فلکه های هرزگرد و قطعات دیگر آسانسور در بخش تولیدات آسانسور و پله برقی ، با هدف گسترش برند بهران در بازارهای جهانی ،  بار دیگر عظمت تولیدات ایرانی خود را به نمایش گذاشت.

گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران به عنوان تنها شرکت تولید کننده پله برقی در این نمایشگاه حضور یافت و با  راه اندازی یک دستگاه پله برقی نمایشگاهی در محل غرفه خود ، توجه بسیاری از بازدید کنندگان  و متخصصان این صنعت را به خود جلب کرد.

در این نمایشگاه ، شرکت های مطرح آسانسور و پله برقی از کشور های  فرانسه ، روسیه ، ایتالیا، کرواسی ، مصر ، ترکیه ، سوریه ، لبنان ، الجزایر ، تونس ، مراکش ، برزیل ، عراق و … و صنایع وابسته، از غرفه گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران  بازدید و محصولات تولیدی بهران را مورد ارزیابی قراردادند .

مجموعه نمایشگاهی تویاپ با وسعتی بیش از 120000متر مربع در منطقه بیوک جکمه استانبول قرار دارد و به عنوان یکی از بزرگترین نمایشگاه های حمل و نقل عمودی ، پله برقی و پیاده رو متحرک ، انواع آسانسور ها مسکونی ، تجاری ، بیمارستانی ، باربری و خدماتی در آن به نمایش گذاشته میشود .

این گرد همایی ، هر دوسال یکبار برگزار میشود و تعداد 30000 خریدار واجد شرایط  از ترکیه و جهان گرد هم می آیند.

مدیریت مجموعه بهران با بررسی ابعاد مختلف چالش های پیش رو جهت حضور شرکت های آسانسور و پله برقی ایرانی در این نمایشگاه و بازخورد بازدید کنندگان و مقایسه این نمایشگاه با نمایشگاه های داخلی اعلام کرد :

اگر این نمایشگاه را با نمایشگاه های بین المللی تخصصی آسانسور و پله برقی که در ایران برگزار میشود مقایسه کنیم ، شرکت های ایرانی حاضر جهت حضور در این نمایشگاه ها با چالش های بسیاری رو به رو خواهند بود از جمله :

  1. با توجه به عدم آشنایی افراد بازدید کننده با استانداردهای داخلی ایران ، و توجه بسیار زیاد آن ها به کالاهای دارای گواهی های استاندارد بین المللی ، عدم داشتن این گواهی ها برای تولیدات شرکت های ایرانی از جمله مشکلات مهم به شمار میرود.
  2. عدم آشنایی تولیدکنندگان ایرانی با بازارهای منطقه ای
  3. عدم آشنایی با سلایق مشتریان در کشور مقصد
  4. عدم شناخت و عدم محبوبیت تولیدات ایرانی در مقایسه با محبوبیت تولیدات کشورهای دیگربه دلیل عدم صادرات تا کنون
  5. عدم آگاهی تولید کنندگان ایرانی از استانداردهای روز دنیا
  6. عدم ارائه خدمات و گارانتی مناسب با توجه به زیر ساخت های نامناسب
  7. عدم رقابت پذیری کالاهای ایرانی در ارائه قیمت رقابتی کالاها
  8. وجود مشکلات سیاسی بین کشورمان و کشورهای همسایه همچون مصر ،عربستان ،لبنان و … که امر صادرات را غیرممکن میسازد .
  9. عدم ارتباط بانک مرکزی ایران و نهایتا بانک های ایرانی جهت دریافت مبالغ صادراتی به دلیل تحریم (سوئیفت) جهانی که از دلایل مهم نقل و انتقال پولی هستند نیز مزید بر علت میباشد.

شرکت بهران با بررسی تخصصی بازارهای منطقه ای  ، بررسی نیاز های این بازار و نیز با اخذ گواهی های استاندارد بین المللی EN81 ، EN115،  CE برای تولیدات خود و ایجاد شعبات خارجی خود در کشورهای منطقه جهت سهولت صادرات و رفع موانع ذکر شده، امیدوار است که موفق به پیشرفت در این زمینه نیز باشد

در این نمایشگاه بازدید کنندگان با بازدید از غرفه بهران و بررسی استانداردهای اخذ شده تولیدات بهران ، اقدام به مذاکرات در خصوص خرید محصولات جهت پروژه های خود نموده و کیفیت کالاهای این شرکت را با توجه به داشتن این استانداردها مورد تایید قرار دادند .

 امید است که با رفع برخی از مشکلات ذکر شده ، تولید کنندگان ایرانی نیز بتوانند قدم در عرصه صادرات جهانی گذاشته و کیفیت کالای ایرانی را در سطح جهانی مطرح نمایند .