بلاگ گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران

اخبار گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران

الزامات چاه آسانسور

آسانسورها بر حسب تعداد طبقات، ظرفیت و … دارای تحمل وزن متفاوتی هستند و برای طراحی ابعاد آن‌ها، باید فاکتورهای مختلفی را در نظر گرفت. یکی از بخش‌های مهم برای نصب آسانسور در یک ساختمان، چاله آسانسور است؛ رعایت و در نظر گرفتن ضوابط چاله آسانسور و استاندارهای مربوط به نصب آن الزامی و حیاتی است. در این مقاله درباره استاندارد و الزامات چاه آسانسور هر آنچه را که باید بدانید به شما می گوییم.

آسانسور بهران مقالات

نخستین نمایشگاه صنعت ساختمان و صنایع وابسته (Iran Build 2024)

نمایشگاه‌هایی که هر ساله در حوزه ساختمان برگزار می‌شوند، بازدیدکنندگان بسیاری دارند و شرکت‌ها باهدف معرف محصولات و دستاوردهای خود، در این رویدادها حضور چشمگیری دارند.

اخبار بهران

بازدید رئیس هیئت رئیسه گروه تخصصی عمران سازمان نظام مهندسی و ساختمان استان تهران به همراه دبیر هیئت مدیره

در هفته جاری رئیس هیئت رئیسه گروه تخصصی عمران سازمان نظام مهندسی و ساختمان استان تهران به همراه دبیر هیئت مدیره ز کارخانجات گروه صنعتی بهرن بازدید کردند.

اخبار بهران

بیست و یکمین اجلاس سراسری انبوه سازان مسکن و ساختمان ایران در شیراز

در این همایش سراسری که روز ۲۴ دیماه، برگزار شده است، ۵۵۰ نفر از اعضا انجمن و فعالان حوزه انبوه سازی کشور، جمعی از مسئولان ارشد دو وزارت راه و شهرسازی و کشور، جمعی از نمایندگان مجلس و روسای کمیسیون های مرتبط با این حوزه  و برخی مسئولان ارشد استانی و شهری، حضور دارند و پیرامون مسائل مختلف، به بحث و گفت وگو می پردازند.

اخبار بهران

ریخته‌گری آسانسور و پله‌برقی بهران

یکی از مهم ترین مراحل تولید کالای باکیفیت مواد اولیه با کیفیت آن است. ما در گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران بر این تصمیم هستیم تا مواد اولیه با کیفیت را خودمان به مرحله تولید برسانیم.

بهران مقالات

بازدید وزارت صمت از کارخانجات بهران

در بازدید وزارت صمت از گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران مطرح شد: بهران به پشتوانه تلاش 34 ساله خود در صنعت آسانسور و پله برقی توانسته است محصولات خود را به امید آینده ایران در این صنعت تبدیل کند.

اخبار بهران

مقالات آسانسور و پله برقی

تفاوت آسانسور mr و mrl

آسانسورهای Mrl یا همان بدون موتورخانه (روملس) آسانسورهایی هستند که فضای جداگانه‌ای برای قرار گرفتن موتور و تابلو فرمان ندارند و موتور داخل چاله آسانسور زیر سقف و تابلو فرمان در کنار بالاترین توقف قرار می‌گیرد.

آسانسور مقالات

اولین آسانسور های جهان

اولین آسانسور های جهان بیشتر جنبه گردشگری داشتند تا حمل و نقل! در زمان های گذشته ساختمان های بلند طرفدار کمی داشت و طبقات پایینی مطلوب‌ترین طبقه‌ها بودند.

آسانسور مقالات

ظرفیت آسانسور

یکی از مهم ترین مواردی که در طراحی و اجرای آسانسور باید در نظر بگیریم، ظرفیت آسانسور است. عوامل مختلفی در تعیین ظرفیت آسانسور یک ساختمان موثر است. عواملی چون تعداد طبقات، فضای مناسب جهت اجرای آسانسور، ترافیک ساختمان، نوع کاربری و …. همگی در تعیین ظرفیت یک آسانسور موثر هستند.

آسانسور مقالات

سرعت آسانسور؛ باید ها و نباید ها

سرعت آسانسورها بستگی به نوع آنها دارد. سرعت در برخی از آسانسورها کند، در برخی دیگر متوسط و در برخی بسیار سریع است. معمولا از آسانسورهای با سرعت زیاد در ساختمان های مرتفع و آسمان خراش ها استفاده می شود.

آسانسور مقالات

دنیای درون پله برقی

پله‌برقی یا پلهٔ روان نوعی دستگاه غول پیکر برای جابه‌جا کردن افراد است. ظاهر این وسیله همانند راه پله های ساختمانی است. پله‌برقی با به کار گیری از تجهیزات الکتریکی و مکانیکی، توانسته تا زمان انتظاری را که در سیستم آسانسور وجود داشته، از بین ببرد. 

پله برقی مقالات

“پارک پلیت” جایگزینی برای گیربکس

پارک پلیت آسانسور قطعه ایست در آسانسورهای گیرلس و روم لس که برای کنترل سرعت کابین، قفل کردن کابین به ریل و توقف مکانیکی کابین مورد استفاده قرار می گیرد. این قطعه به جای گیربکس و به منظور کنترل سرعت و حرکت کابین در آسانسورها نصب می شود.

آسانسور مقالات

دانستنی و اطلاعات عمومی آسانسور

کوچکترین آسانسور دنیا

کوچک ترین آسانسور جهان در شهر ونیز ایتالیا قرار دارد. محل قرارگیری این آسانسور در نزدیکی میدان سن مارکو و در هتلی به نام Hotel A La Commedia است. این هتل 4 ستاره دارای 35 اتاق و سوئیت است که با سبک مدرن و کلاسیک تزئین شده‌اند.

آسانسور دانستنی های آسانسور

مراحل خرید آسانسور

مراحل خرید یک آسانسور خوب چیست؟ قدم اول در خرید آسانسور چیست؟ برای تامین آسانسور منزلمان باید از چه کسی کمک بگیریم؟ پاسخ سوالات شما در اینجا

آسانسور اطلاعات عمومی آسانسور

ده آسانسور فوق سریع دنیا

می خواهیم شما را با سریع ترین آسانسورهای جهان آشنا کنیم. این آسانسورها درنقاط مختلف دنیا قرار گرفته اند. اما به طور خلاصه می توان گفت سریع ترین آسانسورهای دنیا در آسیا واقع شده‌اند.

اطلاعات عمومی آسانسور دانستنی های آسانسور

گیر کردن در آسانسور؛ نکات ایمنی را جدی بگیرید!

دلایل گیر کردن در آسانسورها گاهی بسیار ساده است و به قطعی برق ختم می شود. گاهی هم استهلاک قطعات و عدم رعایت نکات ایمنی در نصب و راه اندازی آسانسور از دلایل عمده گیر کردن افراد در آسانسور است.

اطلاعات عمومی آسانسور دانستنی های آسانسور

آسانسور قایق‌ها؛ آسانسور فالکرک ویل

فالکرک ویل تنها آسانسور قایق چرخان جهان است که در اسکاتلند قرار دارد. ین آسانسور برای اتصال دو کانال Union و Forth & Clyde به کار می رود. نام این آسانسور از شهری که در نزدیکی آن قرار دارد گرفته شده است.

اطلاعات عمومی آسانسور دانستنی های آسانسور

آسانسور موزه لوور پاریس

شاید برایتان جالب باشد آسانسور موزه لوور پاریس یکی از آسانسورهای جالب دنیا است. با اینکه این موزه بیش از 50 سال قدمت دارد اما آسانسور این موزه منحصر به فرد بودن خود را حفظ کرده است.

اطلاعات عمومی آسانسور دانستنی های آسانسور