اخبار, بهران

افتتاح ایستگاه مترو شهدای 17 شهریور خط 7 مترو تهران

ایستگاه 17 شهریور

افتتاح ایستگاه مترو شهدای 17 شهریور خط 7 مترو تهران در تاریخ 21 خرداد ماه سال 1401 ،همزمان با میلاد مبارک حضرت امام رضا (ع) و با حضور جناب آقای علیرضا زاکانی شهردار محترم تهران، جناب آقای مسعود درستی مدیریت محترم عامل متروی تهران ، جناب آقای سید مجتبی شفیعی معاونت محترم حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و دیگر عوامل اجرایی در محل ایستگاه مترو 17 شهریور واقع در بلوار قیام خیابان 17 شهریور برگزار شد .

 در این افتتاحیه از تعداد 14 دستگاه پله برقی Heavy Duty  تولید شده توسط گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران نیز رو نمایی شد .

در این مراسم  جناب آقای زاکانی پس از سخنرانی در خصوص ایستگاه متروی خط 7 تهران ، از کلیه شرکت ها ونهاد هایی که در افتتاح این ایستگاه نقش بسزایی داشتند، از جمله گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران به عنوان تامین کننده پله برقی های این ایستگاه مترو ،  تقدیر و تشکر نمود و با تقدیر از جناب آقای احمد شاکری ، مدیریت محترم عامل گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران و اهداء لوح تقدیر به ایشان ، رضایتمندی خود را از کیفیت پله برقی های بهران ونیز نحوه عملکرد تیم فنی مجموعه بهران اعلام کردند.

ایستگاه متروی «شهدای 17 شهریور» یک خط درون‌شهری به طول ۲۷ کیلومتر با ۲۲ ایستگاه  ، عمیق‌ترین خط مترو تهران و یک‌صد و چهل‌و‌سومین ایستگاه شبکه‌ی متروی تهران است.

این ایستگاه که در تقاطع بلوار قیام و خیابان ۱۷ شهریور واقع شده و چهارمین ایستگاهی است که در دوره‌ی مدیریت شهری آقای زاکانی افتتاح می‌شود. ایستگاه متروی ۱۷ شهریور در مرز مناطق ۱۴ و ۱۲ قرار گرفته و ایستگاهی تبادلی با خط ۶ به شمار می‌آید.

احداث این ایستگاه مترو در سال 1394 آغاز شد و تکمیل آن 9 سال به طول انجامید. افتتاح این ایستگاه در تحقق شعار کاهش فاصله شمال و جنوب تهران بسیار حائز اهمیت است.

 در راه‌اندازی این ایستگاه بیش از ۱۱۲ هزار مترمکعب خاکبرداری شده و ۴۵ هزار مترمکعب بتن‌ریزی صورت گرفته است. و به طور کل ۳۷۵ میلیارد تومان هزینه در این ایستگاه صورت گرفته است.

گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران مفتخر است که باردیگر با تولید محصول باکیفیت ، توانست در پروژه های بزرگ ملی همچون خطوط مترو ، رضایت مقامات مطرح کشوری همچون شهردار محترم تهران و مدیریت محترم عامل مترو تهران را جلب نماید  .

اهدا لوح تقدیر آقای زاکانی