گروه صنعتی آسانسور و پله‌برقی بهران | دانستنی‌های آسانسور | آسانسور موزه لوور سوییس

حقایق جالب موزه لوور پاریس

شاید برایتان جالب باشد آسانسور موزه لوور پاریس یکی از آسانسورهای جالب دنیا است. با اینکه این موزه بیش از 50 سال قدمت دارد اما آسانسور این موزه منحصر به فرد بودن خود را حفظ کرده است. اگر دوست دارید آسانسور این موزه خاص را بیشتر بشناسید و با حقایق جالب آن آشنا شوید با ما تا پایان مقاله همراه باشید.

| درباره عجیبترین آسانسورهای دنیا بخوانید. |

موزه لوور پاریس

موزه لوور پاریس یکی از بناهای تاریخی مهم در کشور فرانسه است، که از سال ۱۷۹۳ میلادی تا امروز به عنوان «موزه عمومی» فعال بوده‌است. این موزه جزو بزرگ‌ترین موزه‌های دنیا و البته بزرگ‌ترین موزه فرانسه است. در موزه لوور پاریس بیش از 38 هزار آثار تاریخی وجود دارد. بیش از 38 هزار اثر هنری در موزه لوور پاریس وجود دارد که مربوط به دوره پیش از قرن 21 است. مساحت موزه لوور پاریس در حدود هزار متر مربع می‌باشد، یکی از امتیازات موزه لوور پاریس جذابیت‌های ظاهری این موزه است که توانست در سال 2017 بالغ بر 8 میلیون نفر را به سمت خود جذب کند. حضور این آسانسور در موزه لوور به جذابیت ساختمان آن کمک بسیاری کرده است.

| سریعترین آسانسورهای جهان |

 

آسانسور موزه لوور پاریس - گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران

آسانسور موزه لوور پاریس – گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران

ساختمان و قدمت موزه لوور پاریس

علت نام گذاری موزه لوور پاریس قلعه ای است که در آن قرار دارد. محل قرارگیری این موزه در قلعه لوور است. قلعه لوور در اواخر قرن 12 تا اوایل قرن 13 میلادی به دستور فیلیپ سوم ساخته شده است. با وجود تغییراتی زیادی که این موزه در طول سالیان مختلف تجربه کرده است؛ اما هنوز هم به عنوان یکی از تاریخی‌ترین و قدیمی‌ترین موزه‌های جهان است. اهمیت این موزه از آنجایی نشئت می گیرد که آثار بسیار مهم تاریخی و فرهنگی را در خود جای داده است. از مهم ترین این آثار می توان به تابلوی معروف مونالیزا، آثار لئوناردو داوینچی و لوح تاریخی حمورابی که در خاورمیانه یافت شده است. جالب است بدانید بخش بسیار بزرگی از اشیای با ارزش تمدن ایرانی از جمله سرستون گاو دوسر کاخ آپادانای شوش نیز در موزه لوور نگهداری می شود.

| از این لینک می توانید درباره وحشتناکترین آسانسورهای دنیا بخوانید. |

 

آسانسور موزه لوور پاریس - گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران

سرستون گاو دوسر کاخ آپادانای شوش در موزه لوور -گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران

 

آسانسور موزه لوور پاریس

آسانسور موزه لوور پاریس به صورت دایره‌ای منحصربه ‌فرد است. این آسانسور در اواخر دهه 1980 در زیر هرم نمادین لوور طراحی ساخته و نصب شده است. آسانسور موزه لوور پاریس آسانسوری فوق هیدرولیک و مدرن است. این آسانسور مسافران را از از طبقه همکف به طبقه اول می‌رساند. در وهله اول ساختار و ظاهر متفاوت آسانسور موزه لوور پاریس توجه بیشتر بازدید کنندگان را به خود جلب می‌کند. 

| درباره استاندارد آسانسور بخوانید. |

کابین آسانسور موزه لوور پاریس دارای ظاهری بسیار متفاوت با سایر آسانسورها است. این کابین به شکل یک تراس متحرک است. شکل ظاهری کابین نیز به صورت استوانه است. در اطراف این آسانسور عجیب استوانه‌ای شکل پله‌ای مارپیچ قرار دارد که جذابیت فضا را دوچندان کرده است. به صورتی که بیشتر افراد علاوه بر خود موزه ممکن است محو تماشای آسانسور موزه لوور پاریس نیز شوند. تصور کنید شما در فضایی استوانه شیشه‌ای در میان تعدادی پله مارپیچی رو به سمت بالا در حرکت هستید. بدون شک تجربه لذت بخشی است!

آسانسور موزه لوور پاریس که به عنوان یکی از عجیب‌ترین آسانسورهای جهان شناخته شده است دارای خصوصیات متفاوت زیر است. 

  • روباز بودن آسانسور 
  • امکان بازدید از موزه در حین استفاده از آسانسور 
  • دارای حرکتی بسیار آرام و با حداقل سر و صدا 
  • ظرفیت کابین بیش از 10 نفر 

 

ساختار آسانسور موزه لوور پاریس

در چنین موزه مهمی با چنین عظمت قطعا یک آسانسور برای جابجایی افراد معلول باید وجود داشته باشد. آسانسور موزه لوور پاریس هم با همین هدف برای جابجایی همه افراد به ویژه افراد معلول و ناتوان در هنگام جابجایی بین طبقات موزه طراحی شده است. افراد برای ورود و خروج به آسانسور موزه لوور پاریس باید از راهروی کشویی جلوی درب آسانسور استفاده کنند. آسانسور موجود در قلب راه پله پیچ در پیچ خود یک اثر هنری است و حداکثر 10 مسافر را به طبقه آخر حمل می‌کند و در عین حال یکی از محبوب‌ترین نماهای لابی در بین موزه‌های جهان است. این نوع آسانسور بر اساس ایده مدرن سازی شرکت شیندلر بدون چاله آسانسور و همچنین بدون طناب معمولی آسانسور ساخته شده است. 

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.