مقالات

سیستم پله‌برقی central-mid-levels-escalator

سیستم پله‌برقی  central-mid-levels escalator در هنگ کنگ

این سیستم یکی از طولانی ترین سیستم پله‌‌برقی سرپوشیده در جهان به طول 800 متر است که شامل مجموعه ای از پله‌برقی ها و پیاده روهای متحرک که مناطق پایین تر و بالاتر شهر هنگ کنگ را بهم متصل می کند یکی از ویژگی های جالب این پله‌برقی حرکت یک طرفه وساعات حرکت آن است به طوریکه در طول روز به سمت بالا و د طول شب به سمت پائین حرکت می‌کند، این سیستم بویژه برای تسهیل تردد در مناطق شیب دار و پرتردد هنگ کنگ طراحی شده، این سیستم نه تنها یک وسیله ی حمل و نقل عمومی است بلکه یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر هنگ کنگ هم تبدیل شده است.

این پله‌برقی، مسافران را بین منطقه میانی و بازار مرکزی نزدیک به ساحل در جزیره هنگ کنگ جابجا می کند. پله‌برقی مرکزی تپه ای هنگ کنگ در سال 1993 ساخته شد تا حمل و نقل عمومی بین مناطق مرتفع و پست را بهبود بخشد. کارکرد این پله‌برقی که دارای شیب 45 درجه ای است در خیابان های تپه ای، دارای سرعت 0.75 متر برثانیه می باشد.

ساختار این پله‌برقی شامل 20 قسمت مجزا به طول 40 تا 60 متر است که با گذرگاه‌های عابرپیاده بهم متصل شده اند. پله‌برقی  central-mid-levels از قلب منطقه مرکزی شلوغ هنگ کنکگ شروع شده  و تا مناق مسکونی و بسیار ارام شهر ادامه دار و با کیفیت بسیار بالایی خدمات رسانی می کند. این پله برقی در سال 1993 افتتاح شده است و هزینه ی ساخت آن 245 میلیون دلار هنگ کنگ (2.31 دلار آمریکا) است.

این پله‌برقی از جاده مرکزی در محل اتصال خود به خیابان کاکرین شروع می‌شود، بخش اول مسیر متحرکی است که شمارا به خیابان ولینگتون می‌برد. شما می توانید در همین خیابان توقف کرده و از کوای فونگ، منطقه تفریحی اصلی شهر که مملو از رستوران ها، میخانه ها و کلوب های متعدد است دیدن کنید که مجموعه ای از غذاهای مختلف تازه را می‌فروشند. این پله برقی کاربردهای بسیار زیادی دارد، در واقع افراد علاوه بر امکان جابجایی رایگان و راحت بازدیدکنندگان به مناطق دیدنی و جاذبه‌های گردشگری هنگ کنگ، می‌توانند به راحتی به محل کار خود بروند. جهت حرکت و ساعت کار طولانی‌ترین پله برقی جهان متغیر و متفاوت است، این پله برقی از ساعت 6 الی 10 صبح به سمت پایین حرکت می‌کند. جهت حرکت این پله از ساعت ده صبح به بعد تا پاسی از شب به سمت بالا است. بنابراین شهروندان هنگ کنگ باید تردد خود با این وسیله را بر اساس ساعت کاری آن تنظیم کنند.

به صورت کلی کارکرد و ساختار این پله مانند مشخصات فنی پله‌برقی موجود است که در همه جای دنیا وجود دارد. این پله برقی در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده است و جنس قطعات آن به صورت چوبی و یا کاشی و کاملا سازگار با محیط زیست است. به صورتی که اسکلت پله برقی کاملا چوبی و سقف آن کاشی است، این مواد کاملا قابلیت بازیافت را دارند. به همین علت افراد در فضایی کاملا سالم، زیبا و به دور از هر گونه شلوغی و هیاهو رفت و آمد می‌کنند. شکل پله برقی مذکور به صورت زیگزاگی است که زیبایی آن را دو چندان کرده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *