آسانسور, مقالات

بالاترین ایمنی آسانسور در بهران آسانبر

 

گروه صنعتی آسانسور و پله برقی | آسانسور | مقالات 

 

 

 

ابتکارات فناورانه در بهبود عملکرد و ایمنی آسانسورها

بالاترین ایمنی آسانسور، به عنوان مهمترین وسیله جابجایی عمومی در اماکن عمومی، نقشی اساسی در تسهیل جابجایی دارد. با پیشرفت علم و تکنولوژی، ابتکارات جدید در نحوه عملکرد و طراحی آسانسورها می‌تواند ایمنی آنها را به شکل قابل توجهی افزایش دهد.

استفاده از سیستم‌ کنترل هوش مصنوعی

استفاده از سیستم‌های کنترل هوش مصنوعی در آسانسورها، به بهبود عملکرد و کارایی آنها کمک می‌کند. این سیستم‌ها با تجزیه و تحلیل الگوهای تردد و پیش‌بینی نیازهای مسافران، ترتیب مناسبی برای تردد مسافرین تعیین می‌کنند. همچنین، در شرایط اضطراری مانند حریق می‌توانند آسانسورها را به طور خودکار به طبقات ایمن هدایت کنند.

نصاب آسانسور - گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران

نصاب آسانسور – گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران

 استفاده از سنسورها

نصب سنسورها و اتصال آسانسورها به اینترنت می‌تواند بهبود قابل توجهی در ایمنی و عملکرد آنها به همراه داشته باشد. سنسورهای مختلف می‌توانند مشکلات فنی را در زمان وقوع تشخیص داده و به صورت خودکار اطلاعات را به تیم‌های تعمیر و نگهداری ارسال کنند. همچنین، از این طریق می‌توان اطلاعاتی نظیر زمان تردد، ظرفیت و وضعیت دستگاه در زمان وقوع را به مسئولان و کاربران ارائه داد.

 نوآوری در سیستم تعلیق و حرکت

طراحی و بهبود سیستم‌های تعلیق و حرکت آسانسورها نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. استفاده از مواد جدید و فناورانه در ساخت اجزای مکانیکی آسانسورها، می‌تواند به کاهش سایش و سر و صدای ناشی از حرکت آنها کمک کند. در نتیجه باعث افزایش عمر مفید و عملکرد بهتر آنها می‌شود.

از اینجا درباره ایمنی آسانسور بیشتر بدانید!

تعمیرکارهای آسانسور در حال تعمیرات دوره‌ای- گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران

تعمیرکارهای آسانسور در حال تعمیرات دوره‌ای- گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران

 طراحی بر اساس اصول انرژی‌پذیری

توجه کردن به اصول انرژی‌پذیری در طراحی آسانسورها، علاوه بر کاهش مصرف انرژی، می‌تواند بهبود عملکرد آن‌ها را تسهیل کند. از جمله اقدامات می‌توان به استفاده از سیستم‌های بازیافت انرژی در فرآیند ترمیم کردن انرژی ضایعه شده در زمان ترمز کردن یا تردد کردن آسانسور اشاره کرد.

آسانسورهای هوشمند

آسانسورهای هوشمند با ادغام تکنولوژی‌های ارتباطی و اطلاعاتی، می‌توانند تجربه تردد را برای مسافران بهبود بخشند. این آسانسورها می‌توانند به صورت هوشمندانه بر اساس ترجیحات مسافران، زمان‌بندی تردد را تنظیم کنند، اطلاعات تفریحی و خبری را نمایش دهند و به وسیله اتصال به اینترنت، امکانات اضافی را فراهم سازند.