اطلاعات عمومی آسانسور, دانستنی های آسانسور

سریعترین آسانسورهای دنیا که باور نمی کنید!!

گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران | دانستنی آسانسور | سریعترین آسانسورهای جهان

 

 

دو آسانسور سریع جهان که سرعت آن ها را باور نمی کنید

امروز می خواهیم دو آسانسور سریع دنیا را معرفی کنیم. مطمئنا نمی دانستید این آسانسورها سریعترین ها هستند !!

 

با ما همراه باشید.

آسانسور برج خلیفه در دبی

قطعا همه شما نام شاهکار بی نظیر معماری دبی را شنیده اید؛ برج خلیفه! این برج 163 طبقه دارد! سازه برج خلیفه از جنس بتن است. جالب است بدانید ارتفاع برج خلیفه به 828 متر یعنی نزدیک به یک کیلومتر می رسد! و داخل این برج بخش های بسیاری از جمله باشگاه ها مراکز خرید، استخرها، هتل ها، مسجد، رستوران ها و آپارتمان ها طراحی شده است.

نمای بیرونی برج خلیفه دبی - بهران آسانبر سریعترین آسانسور دنیا

نمای بیرونی برج خلیفه دبی – بهران آسانبر

این سازه غول پیکر بتنی توسط طراحان برتر دنیا ساخته شده است چون برترین تکنولوژی های روز دنیا در ساخت برج خلیفه به کار گرفته شده است. از جمله این تکنولوژی ها می توان به آسانسور فوق العاده پر سرعت این برج اشاره کرد. آسانسور برج خلیفه مسافت ۶۰۰ متری را در کمتر از ۹۰ ثانیه طی می کند! و سرعت این آسانسور ۳۵ کیلومتر در ساعت است! اما این در حالیست که سرعت عادی یک آسانسور ده طبقه 7.2 کیلومتر در ساعت است!! ظرفیت کلی آسانسور برج خلیفه ۱۲ تا ۱۴ نفر می باشد. نکته قابل توجه در این آسانسور دو طبقه بودن آن است. آسانسور برج خلیفه دبی رکورد طولانی ترین مسافت طی شده را ثبت کرده است.

ارتفاع برج خلیفه دبی در مقایسه با دیگر آسمان خراش های این شهر- بهران آسانبر - بهران آسانبر سریعترین آسانسور دنیا

ارتفاع برج خلیفه دبی در مقایسه با دیگر آسمان خراش های این شهر- بهران آسانبر

سریعترین آسانسورهای دنیا در برج ایفل

در برج ایفل معروف سه آسانسور وجود دارد. که این آسانسورها از سریعترین آسانسورهای دنیا هستند. برج ایفل پاریس از شاهکارهای معماری دنیا به شمار می رود. آسانسورهای برج ایفل افراد را در دو مرحله به مقصد می رساند. در مرحله اول شما در طول قطر پایه های این برج و به صورت مورب جابجا می شوید. اما در مرحله دوم به صورت عمودی به بالا سفر خواهید کرد. شما در طی این مسیر لبذتبخش میتوانید از منظره زیبای شهر پاریس بهره مند شوید.(درباره ایمنی آسانسور اینجا بخوانید.)

نمای داخلی آسانسور عمودی برج ایفل- بهران آسانبر سریعترین آسانسورهای دنیا

نمای داخلی آسانسور عمودی برج ایفل- بهران آسانبر

آسانسور برج ایفل در مدت زمان یکسال مسافتی به طول 103 هزار کیلومتر را طی میکند. پس در واقع دوبار ه دور کره زمین سفر می کند. آسانسورهای شگفت انگیز برج ایفل در طبقه اول در ارتفاع ۱۹۰ فوتی یعنی ۵۸ متری قرار دارند. و دو آسانسور بعدی به ترتیب در ارتفاع ۳۷۶ فوتی یعنی ۱۱۵ متری و آسانسور سومی در ارتفاع ۹۰۰ فوتی یعنی ارتفاع ۲۷۵ متری از سطح زمین قرار دارند. مکانیزم پیشرفته این آسانسورها مطابق بالاترین استاندارد آسانسور دنیاست.

نمای داخلی آسانسور عمودی برج ایفل- بهران آسانبر سریعترین آسانسورهای دنیا

آسانسورهای مورب برج ایفل – بهران آسانبر

از دیگر آسانسورهای سریع دنیا می توان به آسانسور سنت لوییس اشاره کرد. در مقاله های قبلی به این آسانسور اشاره کرده ایم.