دنیای بدون آسانسور! | گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران

دنیای بدون آسانسور!

گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران | مقالات آسانسور | دنیای بدون آسانسور

 

 

دنیای بدون آسانسور چه شکلی است

آسانسورها از جمله مهم‌‌ترین اختراعات بشر است. این اختراع در شهرنشینی و زندگی افراد تأثیر بسزایی دارد. از دیدگاه علمی و تکنولوژیکی، آسانسورها به عنوان یک وسیله جابجایی عمومی بسیار مهم شناخته می‌شوند. این دستگاه های پیشرفته برای انتقال افراد و بارها در ساختمان‌ها به کار می‌روند. استفاده از آسانسورها تا فضا هم رسیده است. آیا تا به حال تصور کرده اید اگر آسانسورها نبودند روزانه چند پله را مجبور بودیم طی کنیم؟ دنیای بدون آسانسور دنیای زیبایی نمی‌شد! باهم به بررسی دنیای بدون آسانسور می پردازیم.

👈ابتدا برای پاسخ به سوال آسانسور چیست روی اینجا کلیک کنید.👉

 

مزایای استفاده از آسانسورها

1. صرفه‌جویی در زمان و انرژی

   یکی از مهمترین مزایای استفاده از آسانسورها، صرفه‌جویی در زمان و انرژی است. به جای استفاده از پله های ثابت در ساختمان‌های بلند، افراد می‌توانند با استفاده از آسانسورها سریع‌تر به مقصد خود برسند و انرژی کمتری را صرف انجام اینکار کنند.

صرفه جویی در زمان و هزینه
صرفه جویی در زمان و هزینه

 

 

2. افزایش راحتی و کیفیت زندگی

   آسانسورها به افراد این امکان را می‌دهند تا در ساختمان‌ها با تعداد طبقات زیاد به راحتی جابجا شوند، بدون اینکه نگران فشار فیزیکی یا خستگی ناشی از انجام این عمل شوند؛ این امر باعث افزایش راحتی و کیفیت زندگی عموم می‌گردد.

دنیا بدون آسانسور- کروه صنعتی آسانسور وپله برقی بهران
افزایش راحتی و کیفیت زندگی

3. دسترسی به افراد معلول

   آسانسورها به افراد معلول کمک می کند به راحتی و بدون مشکلات به طبقات مختلف دسترسی داشته باشند. این امکان باعث تعمیم تسهیلات به همه اعضای جامعه می‌شود.

دنیا بدون آسانسور- کروه صنعتی آسانسور وپله برقی بهران
ایجاد دسترسی برای افراد معلول

4. ایمنی

  ایمنی در آسانسورها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ آسانسورها با استانداردهای ایمنی بالایی تولید می‌شوند و معمولاً دارای سیستم‌های حفاظتی هستند. این ویژگی‌ها به کاهش حوادث ناشی از سقوط یا مشکلات فنی کمک بسیار زیادی می‌کنند؛ گروه صنعتی بهران آسانبر از جمله برندهای معتبر در کشورمان است که دارای استانداردهای بین‌المللی ایمنی در تولید آسانسورهاست. گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران جزو برترین برندهای سازنده محصولات ایمن در خاورمیانه و اروپا است.

دنیا بدون آسانسور- کروه صنعتی آسانسور وپله برقی بهران
ایمنی آسانسور

تأثیر آسانسورها در زندگی افراد

افزایش تعامل اجتماعی

   آسانسورها محیطی اجتماعی را ایجاد می‌سازند و به افراد این امکان را می‌دهند تا در ساختمان‌ها به راحتی با یک‍دیگر تعامل کنند. این امر می‌تواند به تقویت ارتباطات اجتماعی و شبکه‌سازی افراد کمک نماید.

افزایش مهارت‌های شغلی

  با مدرنیزه شدن جهان، صرفه‌جویی زمان یکی از مهم‌ترین عناصر برای بهروری بهتر در انجام امور شناخته می‌شود؛ همین موضوع باعث می‌گردد تا با استفاده افراد از آسانسورها در محیط کاری، پرسنل به سرعت به مقاصد خود برسند و در نتیجه می‌تواند به افزایش بهره‌وری در این‌گونه محیط‌ها کمک شایانی نماید.

👈درباره ایمنی آسانسور بخوانید👉

تأثیر بر مسکن و بازار املاک

   ضروری بودن آسانسورها در زندگی اشخاص تا جایی پیشرفت کرد که در حال حاضر این وسیله نقلیه جزو مزیت‌های یک ساختمان محسوب می‌شود و بر ارزش ملک می‌افزاید. ساختمان‌هایی که از آسانسورها برخوردارند، ارزش مسکن بالاتری دارند؛ این ویژگی می‌تواند حمایت خوبی در افزایش ارزش ملک و بازار املاک منطقه ایجاد نماید.

آسانسورها به عنوان یک اختراع مهم در زمینه تسهیل جابجایی افراد در ساختمان‌ها، دارای مزایای بسیاری هستند که در این مقاله سعی گردید تا به اکثر آن‌ها اشاره شود؛ از جمله مزایای این وسیله می‌توان به صرفه‌جویی در زمان و انرژی، افزایش راحتی و کیفیت زندگی، سهولت دسترسی معلولین، ایمنی و افزایش تعامل اجتماعی اشاره نمود.

 همچنین، تأثیرات مثبت آسانسورها بر زندگی افراد از جمله  افزایش مهارت‌های شغلی و تأثیر بر مسکن و بازار املاک نیز حائز اهمیت می‌باشد. بنابراین، از دیدگاه توسعه شهری و افزایش کیفیت زندگی، استفاده از آسانسورها به عنوان یک نیاز اساسی در ساختمان‌ها مورد تأیید دولت‌ها و عموم مردم قرار گرفته است.

گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران- دنیای بدون آسانسور
گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران- دنیای بدون آسانسور

پیشنهادات مرتبط

کوچکترین آسانسور دنیا - گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
کوچکترین آسانسور دنیا

کوچک ترین آسانسور جهان در شهر ونیز ایتالیا قرار دارد. محل قرارگیری این آسانسور در نزدیکی میدان سن مارکو و در هتلی به نام Hotel A La Commedia است. این هتل 4 ستاره دارای 35 اتاق و سوئیت است که با سبک مدرن و کلاسیک تزئین شده‌اند.

پارک پلیت آسانسور چیست - گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
“پارک پلیت” جایگزینی برای گیربکس

پارک پلیت آسانسور قطعه ایست در آسانسورهای گیرلس و روم لس که برای کنترل سرعت کابین، قفل کردن کابین به ریل و توقف مکانیکی کابین مورد استفاده قرار می گیرد. این قطعه به جای گیربکس و به منظور کنترل سرعت و حرکت کابین در آسانسورها نصب می شود.

آسانسور کارگاهی - گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
آسانسور کارگاهی

آسانسور کارگاهی مکمل و تسریع‌کننده برج‌سازی و سازه‌های بلندمرتبه است. این آسانسورها قادرند از شروع کار توسط خودشان مونتاژ و با سازه ساختمان ارتفاع بگیرند.

چاله آسانسور - گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
صفر تا صد چاه آسانسور

چاله آسانسور یا همان چاه آسانسور تونل عمودی‌ای هست که کابین، شاسی و دیگر قسمت‌های آسانسور درون آن قرار می‌گیرد و آسانسور در مسیر آن حرکت می‌کند.

استاندارد پله برقی- گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
استاندارد پله برقی و همه چیز درباره آن

پله برقی ها به عنوان یکی از تجهیزات پرکاربرد در اماکن و ساختمان های عمومی به شمار می روند که نقش قابل توجهی در آسان کردن تردد کاربران در میان طبقات مختلف دارند. با وجود آن که این تجهیزات بسیار مفید و کاربردی هستند، اما باید استانداردها و الزامات مربوطه در تولید و راه اندازی این سیستم ها به طور کامل رعایت شوند.

ریموت آسانسور - گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
ریموت آسانسور

امروزه وجود مجتمع های چندین طبقه و یا به اصطلاح آسمان خراش ها افزایش پیدا کرده اند. برای راحتی در رفت و آمد به کارگیری آسانسورها ضروری است. گاهی اوقات ساکنین مجتمع به درستی از این بالابرها استفاده نمی کنند. در این شرایط ریموت آسانسور می تواند به کمک مدیران بیاید و از استفاده های بی جا نهایت جلوگیری را به عمل بیاورد.

اخبار بهران

دانستنی آسانسور

مقالات آسانسور و پله برقی