طراحی بهینه و ایمنی پله برقی در مجتمع‌ها؛ چالش‌ها و راهکارها - گروه صنعتی بهران

طراحی بهینه و ایمنی پله برقی در مجتمع‌ها؛ چالش‌ها و راهکارها

 

گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران | مقالات | طراحی پله برقی و چالشها

طراحی بهینه پله برقی

پله‌برقی به عنوان یکی از وسایل جابجایی عمومی در مجتمع‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد. طراحی بهینه پله برقی در محیط‌های پرجمعیت از جمله چالش‌های مهم در حوزه مهندسی ساختمان است. این مقاله با مروری بر چالش‌های موجود در طراحی بهینه و ایمنی پله‌برقی در مجتمع‌ها و ارائه راهکارهای متناسب به این چالش‌ها، به اهمیت و نقش این مسئله در ایجاد محیط‌های ایمن و سالم در مجتمع‌ها می‌پردازد.

پله‌برقی به عنوان یکی از وسایل جابجایی در مجتمع‌ها، نقش مهمی در ایجاد راحتی و کارایی در حرکت افراد ایفا می‌کند. با این حال، طراحی بهینه پله‌برقی در مجتمع‌ها با چالش‌هایی از جمله فضای محدود و تعمیر و نگهداری مناسب، همراه است.

طراحی پله برقی ایمنی - گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
پله برقی‌های بهران در خط 7 مترو تهران– بهران آسانبر

چالش‌ها:

یکی از اصلی‌ترین چالش‌ها در طراحی پله‌برقی در مجتمع‌ها، محدودیت فضایی است. فضای محدود می‌تواند منجر به دشواری در ترکیب اجزاء مختلف پله‌برقی و بهینه‌سازی محیط گردد.

مجتمع‌ها معمولاً ساکنین زیادی دارند؛ این موضوع نیازمند توجه به استحکام در طراحی و ساخت پله‌برقی است. همچنین، استفاده مداوم از پله‌برقی به مرور باعث فرسایش و خرابی‌های مکانیکی می‌شود. به همین دلیل، طراحی پله‌برقی در مجتمع‌ها نیاز به برنامه‌ریزی دقیق برای تعمیر و نگهداری منظم دارد.

راهکارها:  

برای مقابله با فضای محدود، از طراحی‌های خلاقانه و بهینه استفاده نمایید. بعنوان مثال انتخاب اجزاء قابل تنظیم و فرآیندهای ساخت، می‌تواند در کاهش فضای اشغالی کمک کننده باشد. همچنین استفاده از مواد باکیفیت و مطابق با استاندارد در افزایش دوام و ایمنی پله‌برقی موثر است. برنامه‌ریزی دقیق برای تعمیر و نگهداری دوره‌ای پله‌برقی، به عمر مفید بیشتر و کاهش هزینه‌های تعمیرات کمک شایانی می‌کند.

طراحی پله برقی ایمنی - گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
ورودی پله برقی سخت کار بهران – بهران آسانبر

باید اضافه نمود طراحی بهینه و ایمنی پله‌برقی در مجتمع‌ها به ترکیبی از راهکارهای مهندسی، استانداردها و اصول ایمنی نیاز دارد. با مدیریت مناسب چالش‌ها و اجرای دقیق راهکارها، می‌توان محیط‌هایی ایمن و راحت در مجتمع‌ها فراهم نمود. گروه صنعتی بهران آسانبر طی چندین سال تلاش مداوم، توانسته ضعف تولید در این صنعت را رفع کند. به طوریکه امروزه ساخت پله برقی با بالاترین کیفیت طراحی به یک نقطه قوت برای کشورمان تبدیل شده‌است. گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران در دهه گذشته موفق به طراحی و تولید پله‌برقی و شیب‌راه‌هایی کاملا مطابق با کیفیت روز دنیا و کشورهای اروپایی شده‌است. گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران با کسب گواهینامه‌های معتبر بین‌المللی‌، تاریخی جدید را در حوزه صنعت ایران رقم زده‌است. شرکت بهران آسانبر مفتخر است به تأمین کامل نیاز داخلی، همچنین صادرات به کشورهای حاشیه از جمله ارمنستان، روسیه، عمان، افغانستان، عراق و … .

گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران در تلاش است تا آینده‌ای روشن‌تر برای صنعت کشورمان محقق شود.

طراحی پله برقی ایمنی - گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
طراحی پله برقی ایمنی - گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران

پیشنهادات مرتبط

دنیای درون پله برقی - گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
دنیای درون پله برقی

پله‌برقی یا پلهٔ روان نوعی دستگاه غول پیکر برای جابه‌جا کردن افراد است. ظاهر این وسیله همانند راه پله های ساختمانی است. پله‌برقی با به کار گیری از تجهیزات الکتریکی و مکانیکی، توانسته تا زمان انتظاری را که در سیستم آسانسور وجود داشته، از بین ببرد. 

کوچکترین آسانسور دنیا - گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
کوچکترین آسانسور دنیا

کوچک ترین آسانسور جهان در شهر ونیز ایتالیا قرار دارد. محل قرارگیری این آسانسور در نزدیکی میدان سن مارکو و در هتلی به نام Hotel A La Commedia است. این هتل 4 ستاره دارای 35 اتاق و سوئیت است که با سبک مدرن و کلاسیک تزئین شده‌اند.

پارک پلیت آسانسور چیست - گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
“پارک پلیت” جایگزینی برای گیربکس

پارک پلیت آسانسور قطعه ایست در آسانسورهای گیرلس و روم لس که برای کنترل سرعت کابین، قفل کردن کابین به ریل و توقف مکانیکی کابین مورد استفاده قرار می گیرد. این قطعه به جای گیربکس و به منظور کنترل سرعت و حرکت کابین در آسانسورها نصب می شود.

آسانسور کارگاهی - گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
آسانسور کارگاهی

آسانسور کارگاهی مکمل و تسریع‌کننده برج‌سازی و سازه‌های بلندمرتبه است. این آسانسورها قادرند از شروع کار توسط خودشان مونتاژ و با سازه ساختمان ارتفاع بگیرند.

چاله آسانسور - گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
صفر تا صد چاه آسانسور

چاله آسانسور یا همان چاه آسانسور تونل عمودی‌ای هست که کابین، شاسی و دیگر قسمت‌های آسانسور درون آن قرار می‌گیرد و آسانسور در مسیر آن حرکت می‌کند.

استاندارد پله برقی- گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
استاندارد پله برقی و همه چیز درباره آن

پله برقی ها به عنوان یکی از تجهیزات پرکاربرد در اماکن و ساختمان های عمومی به شمار می روند که نقش قابل توجهی در آسان کردن تردد کاربران در میان طبقات مختلف دارند. با وجود آن که این تجهیزات بسیار مفید و کاربردی هستند، اما باید استانداردها و الزامات مربوطه در تولید و راه اندازی این سیستم ها به طور کامل رعایت شوند.

اخبار بهران

دانستنی آسانسور

مقالات آسانسور و پله برقی