آسانسور پکیج و ترکیبی

خرید آسانسور به صورت پکیج بهتر است یا به صورت ترکیبی ؟

برای خرید آسانسور در کشور ایران قبل از انتخاب برند قطعات مورد نیاز ، باید نوع عرضه آسانسور خود را انتخاب کنید .

در بازار آسانسور ایران ، آسانسور به دو شکل عرضه میگردد : 1- آسانسور ترکیبی    2- آسانسور پکیج

این نوع دسته بندی مختص کشور ایران است و به تازگی در کشورهای همسایه همچون ترکیه ، عراق و …  رواج پیدا کرده . اما در سایر کشورها نصب آسانسور توسط شرکت های آسانسوری فقط به صورت آسانسور پکیج میباشد .

در ادامه ابتدا  به تعریف هریک از این انواع آسانسور میپردازیم تا شما به طور کامل با این انواع آشنا شوید . سپس معایب و مزایای هریک از این آسانسور ها را به شما توضیح میدهیم تا در تصمیم گیری بهتر همراهیتان کرده باشیم .

تعریف آسانسور های ترکیبی و آسانسور های پکیج :

  1. آسانسور ترکیبی

به آسانسورهایی گفته میشود که اجزا و قطعات آن از برند های مختلف خرید شده اند و ارتباط این قطعات ( که از یک برند نیستند ) توسط تیم های متخصص فنی مهندسی آزمایش نشده  و صرفا از نظر تئوری فنی هماهنگی دارند .

 در این نوع آسانسورها مهندسین شرکت های آسانسوری با حضور در محل پروژه شما و یا دریافت مشخصات چاه آسانسور، یک لیست از لوازم و قطعات مورد نیاز تهیه میکنند و با دریافت پیش فاکتور از شرکت های آسانسوری و دریافت قیمت کالاها از برند های مختلف ، با توجه به شرایط بودجه شما اقدام به خرید قطعات از فروشگاه های مختلف میکنند ودر نهایت این قطعات در محل پروژه مونتاژ و راه اندزی میشود.که این روش صرفا در کشورایران رواج دارد .

خط تولید موتور گیربکس گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران

  • آسانسور پکیج

در آسانسورهای پکیج ، کلیه قطعات آسانسور شما به صورت یکجا از یک برند تهیه میشود . در این نوع آسانسورها مهندسین شرکت های آسانسوری مشخصات چاه آسانسور شما را با توجه به شرایط بودجه ایتان به شرکت های تولید کننده پکیج آسانسور ارسال میکنند و تمام قطعات مورد نیاز آسانسور شما با توجه به مشخصات ارسال شده برایتان طراحی و سپس تولید میگردد و بعد از ارسال پکیج به صورت یکجا در محل پروژه شما نصب میشود .

پکیج آسانسور بهران آسانبر

اکنون شما به طور کلی با تعریف انواع آسانسورهای ترکیبی و پکیج آشنا شده اید ، در ادامه با توضیحات کامل تر هریک از این آسانسورها و معایب و مزایای آن ها بیشتر آشنا میشوید :

  1. آسانسور ترکیبی :

همان طور که گفتیم در این نوع آسانسور هریک از قطعات آسانسور به طور جداگانه ، از برند های مختلف خرید و نسبت به هم مونتاژ میگردند .  امروزه به طور معمول خرید اکثر آسانسور ها  در کشور ایران به همین شیوه اتفاق می افتد.

 به عنوان مثال  شما برای خرید قطعات آسانسور خود با شرک بهران تماس میگیرید و بعد از ارائه مشخصات کلی آسانسور مورد نیاز پروژه خود ، از قبیل  تعداد توقف ، ظرفیت مورد نیاز و به مشاوران فنی ، یک پیش فاکتور اولیه از قطعات مورد نیاز دریافت میکنید که هر یک از قطعات آسانسور ممکن است از تولیدات کامل بهران یا از برندهای مختلف باشند.

این قطعات ، پس از خرید،  در محل پروژه توسط شرکت های دارای صلاحیت و طراحی و مونتاژ ، نصب و راه اندازی میشوند و بدین ترتیب شما یک آسانسور ترکیبی را خرید کرده اید .

آسانسور های ترکیبی برحسب شرایط محل پروژه ، میتواند به دوشکل به مشتری پیشنهاد شود.

  1. آسانسورهای کششی که در آن انتقال نیرو و حرکت کابین از طریق کشش و اصطکاک بین سیم بکسل و فلکه موتور انجام شود
  2. آسانسورهای هیدرولیکی که در آن جا به جایی انتقال نیرو و حرکت کابین از طریق فشار روغن موجود داخل جک انجام میشوند.

از  این رو تمام آسانسور ها  اعم از آسانسورهای  کششی  یا هیدرولیک  میتوانند به صورت ترکیبی نیز خرید شوند .

1-2  )  معایب و مزایای خرید آسانسور ترکیبی :

1-2-1)   مزایای خرید آسانسور ترکیبی :

  1. بکارگیری قطعات تولید داخل کشور
  2. پایین بود بهای تمام شده خرید، نصب و راه اندازی
  3. پایین بودن هزینه سرویس و نگهداری ( در آسانسور های ترکیبی شما میتوانید قطعات معیوب را به راحتی در بازار داخل و با توجه به بودجه خود تعمیر ویا تعویض کنید .)

( اما این نکته رادر نظر داشته باشید که در این نوع از آسانسورها  با توجه به این که قطعات از برند های مختلف و با کیفیت های مختلف خرید میشود ، ممکن است در ابتدا این طور به نظر بیاید که از نظر اقتصادی به صرفه تر هستند در صورتی که استفاده از حتی یک قطعه نامرغوب  ارزان  قیمت در کنار سایر قطعات با کیفیت ، موجب کاهش عمر مفید آسانسور و آسیب به سایر قطعات خواهد شد و هزینه های بسیارزیادی را برجا بگذارد .)

  • زمان نصب کوتاه تر ، با توجه به آشنا بودن اکثر نصاب ها با قطعات ، مدت زمان لازم برای اجرای پروژه های آسانسورهای ترکیبی بسیار کوتاه است زیرا علاوه بر آشنا بودن اکثر نصاب ها با قطعات ، تمام قطعات آسانسور در بازارموجود هست و نیازی به پیدا کردن قطعات از یک برند خاص نیست .
  • پایین بودن هزینه و زمان حمل و نقل قطعات به محل پروژه

(هزینه ها و زمان حمل در آسانسورهای ترکیبی با توجه به اینکه اکثرقطعات در بازارایران موجود میباشد و نیازی به ثبت سفارش فقط از یک برند خاص خارجی نیست ، بنابراین در کوتاه ترین زمان وبا صرف کمترین هزینه حمل،قطعه به دست شما میرسد )

  • در صورت معیوب شدن قطعات ، به دلیل محدود نبودن برند انتخابی ،امکان خرید از سایر برند ها نیز مقدور میباشد.
  • امکان خرید قطعات به صورت جزئی وجود دارد یعنی میتوان در برخی از قطعات معیوب شده فقط بخش معیوب را خریداری کرد
  • به طور کلی هزینه اولیه خرید اقلام آسانسور های ترکیبی نسبت به آسانسور های پکیج پایین تر است.

اگر در خصوص خرید قطعات به صورت ترکیبی نیاز به مشاوره دارید و نمیدانید هر قطعه را ازچه برندی انتخاب کنید که هم کیفیت خوبی داشته باشد و هم قیمت مناسب ، میتوانید با بخش فروش بهران تماس بگیرید

همچنین میتوانید وارد بخش محصولات شرکت بهران شده ومشخصات فنی مربوط به کالای مورد نیاز خود را مشاهده کنید.

اما خرید آسانسور به روش ترکیبی چه معایبی را به همراه دارد

1-2-2) معایب خرید آسانسور ترکیبی :

  1. در آسانسورهای ترکیبی ، با توجه به اینکه جمع بندی قطعات آسانسور به صورت پکیج های یکجا  و آزمایش شده  ، توسط تولید کننده ها انجام نمیشود و نیاز هست  اگراجرای پروژه شما توسط شرکت های دارای صلاحیت طراحی مونتاژ که دارای دانش فنی هستند،صورت نپذیرد ، ممکن است پروژه دچارعدم تطابق فنی درست قطعات به دلیل تفاوت در برند شود.
  2. محدودیت در سرعت

(با توجه به این که در خرید به صورت ترکیبی ، از قطعات موجود در بازار استفاده میشود و صرفا طراحی کالا برای پروژه شما نیست ، شرکت های آسانسوری  مجبور هستند از توان های موتورآسانسور که در بازار وجود دارند استفاده کنند و شما امکان نصب آسانسور با سرعت های دلخواه را ندارید زیرا موتور صرفا برای پروژه شما طراحی نمیشود.)

  • محدودیت در ظرفیت

( در این مورد نیز با توجه به این که در خرید به صورت ترکیبی ، از قطعات موجود در بازار استفاده میشود و صرفا طراحی کالا برای پروژه شما نیست ، شرکت های آسانسوری  مجبور هستند از توان های موتورآسانسور که در بازار وجود دارند استفاده کنند و شما امکان نصب آسانسور با تعداد توقف خاص را ندارید  زیرا قطعات صرفا برای پروژه شما طراحی نمیشود. )

  • محدودیت در تعداد توقف

( در این مورد نیز با توجه به این که در خرید به صورت ترکیبی ، از قطعات موجود در بازار استفاده میشود و صرفا طراحی کالا برای پروژه شما نیست ، شرکت های آسانسوری  مجبور هستند از توان های موتورآسانسور که در بازار وجود دارند استفاده کنند و شما امکان نصب آسانسور با تعداد توقف خاص را ندارید  زیرا قطعات صرفا برای پروژه شما طراحی نمیشود. )

یک نکته مهم در هنگام انتخاب شرکت آسانسوری : هنگام خرید قطعات آسانسور ، اگر از شرکنت هایی بدون صلاحیت طراحی و مونتاژ خرید انجام شود ، مشکلات بسیار زیادی همچون ، عدم انتخاب ظرفیت درست کابین با توجه به چاه آسانسور ، عدم انتخاب سرعت مناسب برای پروؤه شما و…پیش می آید .

بنابراین هنگام خرید از یک شرکت آسانسوری ، حتما گواهی طراحی و مونتاژ آن شرکت را بررسی نمایید .

اگرشما قصد خرید آسانسور ترکیبی را دارید میتوانید با مشاوران فنی شرکت بهران تماس بگیرید تا بهترین پیشنهاد کیفیت و قیمت را با توجه به پروژه خود دریافت کنید.

شرکت آسانسور و پله برقی بهران علاوه بر تولید موتورگیربکس و موتورگیرلس برای انواع آسانسور با ظرفیت ها و تعداد توقفات مختلف ، کلیه قطعات آسانسور ترکیبی پکیج کامل را نیز تولید و تامین میکند.

2) آسانسور پکیج :

در آسانسورهای پکیج ، قطعات آسانسور با توجه به پروژه شما طراحی و تولید میشود . تمام قطعات اصلی از قبیل موتور، کابین ، تابلو فرمان تا کوچکترین قطعات ازقبیل پیچ و مهره و… به صورت یکجا وازیک برند خاص،تهیه میگردد.

در کشورهای اروپایی نصب آسانسور فقط به صورت پکیج میباشد و برندهای مطرح جهانی همچون شیندلر فروش آسانسور به صورت ترکیبی را تایید نمیکنند زیرا استفاده از قطعات ، با کیفیت های مختلف  ، منجر به ضررهای بسیار زیادی به سیستم آسانسور میگردد .

ما درمجموعه بهران ، پس از گذراندن دوره های تخصصی ، انجام تست و آزمایشات فنی و اتکا به توان تولید و پشتوانه دانش فنی ، برای اولین بار در ایران توانستیم پکیج آسانسور ایرانی با برند بهران را روانه بازار کنیم.

برای خرید آسانسور پکیج از مجموعه بهران آسانبر ، شما  با ارائه مشخصات اولیه آسانسور مورد نیاز خود به کارشناسان فروش شرکت ، میتوانید پکیج آسانسور پروژه خود را دریافت کنید . پکیج آسانسور بهران بر اساس استانداردهای بین المللی تولید میشود و در کمترین زمان ارائه میگردد.

واحد کنترل کیفیت

آسانسورهای پکیج هم مانند آسانسور های ترکیبی دارای مزایا و معایبی میباشند :

2-1) مزایای خرید آسانسور پکیج :

  1. در آسانسور های پکیج  محصول تولیدی با نام یک برند به بازار ارائه میشود.
  2. آسانسورهای پکیج دارای طراحی و تاییدیه استاندارد کلیه قطعات مورد استفاده هستند.
  3. قطعات استفاده شده از کیفیت بالاتری برخوردار هستند.
  4. محدودیت های سرعت ، ارتفاع و ظرفیت را ندارند (زیرا در آسانسورهای پکیج  کلیه قطعات آسانسور بر اساس ابعاد چاه آسانسور، ارتفاع و تعداد نفرات پروژه شما تولید میشوند)
  5. قطعات استفاده شده از نظر کیفیت در یک سطح هستند
  6. دقت نصب قطعات بسیار بالا میباشد ( زیرا در آسانسور های پکیج نیازی به فرزکاری و جوشکاری در زمان نصب نیست و تمام سوراخ ها و قسمت های برشکاری شده آماده هستند)
  7. میزان خرابی در آسانسور های پکیج بسیار کمتر است (با توجه به این که در خرید آسانسور پکیج ، کلیه قطعات از یک برند بوده و کاملا نسبت به هم برای عملیات نصب هماهنگ میشوند بنابراین از کیفیت بسیار بالا و نیز طول عمر بسیار بیشتری نسبت به آسانسور های ترکیبی برخوردار هستند)
  8. مدت زمان لازم جهت نصب آسانسور های پکیج نسبت به آسانسور های ترکیبی کمتر است.

خرید آسانسور های پکیج دارای معایب ومحدودیتهایی هم هست که در ذیل به چند نمونه اشاره میکنیم :

2-2) معایب آسانسور های پکیج :

  1. هزینه بالای خرید آسانسور های پکیج خارجی

در کشورایران ،با توجه به اینکه در ابتدا تولید کننده داخلی نداشتیم و تمام پکیج های آسانسور خارجی بودند ، آسانسورهای پکیج نسبت به اسانسورهای ترکیبی دارای قیمت تمام شده بالاتری بودند .

ما در مجموعه بهران به عنوان اولین  تولید کننده پکیج های آسانسور در ایران مشکل بالا بودن قیمت پکیج های آسانسور را بر طرف نمودیم ، زیرا با تولید 100 درصد ایرانی پکیج آسانسور ، هزینه های جانبی همچون حمل خارجی و داخلی ، هزینه های ترخیص و گمرک جود ندارد .

  • هزینه بالای نصب و راه اندازی در پکیج های خارجی

 (با توجه به اینکه در ابتدا در کشورمان تولید کننده پکیج آسانسور نداشتیم و اگر قصد خرید آسانسور به صورت پکیج را داشتید الزاما باید پکیج های خارجی وارد کشور میشدند و با توجه به این که در این نوع آسانسور نصب و راه اندازی به طور تخصصی و توسط شرکت تولید کننده انجام میشود هزینه نصب در نمونه پکیج های خارجی بسیار بالا بود که این مشکل نیز با تولید پکیج آسانسور ایرانی در مجموعه بهران و هزینه های بسیار پایین نصب و راه اندازی پکیج آسانسور بهران نسبت به نمونه های پکیج آسانسور خارجی برطرف گردید.)

  • هزینه بالای سرویس و نگهداری

(همان طور که گفته شد یکی از بزرگترین مشکلات بعد از خرید پکیج آسانسور خارجی این است که درصورتی که قطعه ای از آسانسور شما معیوب شود فقط میتوانید از همان شرکت تولید کننده ، قطعات را خرید کنید و امکان استفاده از سایر برند ها را نداریم . با توجه به این نکته که در پکیج های خارجی در صورت خرابی قطعات ، امکان تعمیر قطعه وجود ندارد و فقط با تعویض قطعه مشکل آسانسور برطرف میشود که هزینه بسیار بالایی را در بر خواهد داشت زیرا در بسیاری از موارد قطعه باید از کشور تولید کننده پکیج وارد شود . این مشکل از طریق خرید آسانسور پکیج تولید شرکت بهران قابل حل میباشد زیرا تمام قطعات آسانسور بهران تولید داخل بوده و به راحتی قابل تامین و ارائه به مشتری میباشد  و در صورت بروز هرگونه خرابی در اسانسور های پکیج بهران مشاورین ما در بخش پشتیبانی کلیه خدمان لازم را در کوتاه ترین زمان و صرف هزینه بسیار کم در اختیار شما قرار خواهند داد .

  • مدت زمان لازم برای ارسال اقلام آسانسور به محل پروژه بیشتر است

 ( با توجه به اینکه کلیه قطعات در نمونه پکیج های خارجی باید وارد شوند،زمان لازم جهت حمل ، بارگیری و .. موجب میشود که به طورکلی مدت زمان لازم برای ورود اقلام به محل نصب طولانی شود .(که این مشکل نیز درپکیج های آسانسوربهران قابل حل میباشد زیرا کلیه قطعات آسانسور تولید داخل بوده ونیازی به صرف زمان زیاد جهت خرید نیست )

  • عدم امکان خرید جزئی قطعات

( با توجه به تولید ملی و ایرانی بودن پکیج آسانسور بهران امکان خرید جزئی قطعات در صورت نیاز وجود دارد )

  • عدم امکان تعمیر قطعات

( در آسانسور های پکیج خارجی ، امکان تعمیر قطعات وجود ندارد و فقط با تعویض آن قطعه مشکل حل میشود .اما در پکیج های آسانسور بهران شما میتوانید با تعمیر قطعه موردنظرتان توسط مهندسین فنی بهران با کمترین هزینه مشکل آسانسور خود را حل کنید.)

  • تامین سخت قطعات به دلیل وجود تحریم ها

 ( این مشکل نیز با خرید آسانسور پکیج از شرکت بهران قابل حل میباشد زیرا کلیه قطعات تولید ملی و تامین قطعه به راحتی امان پذیر است )

  • انحصاری بودن تامین و ارئه خدمات سرویس و نگهداری توسط شرکت ارائه دهنده
پکیج آسانسور گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران

با توجه به توضیحات ارائه شده ، شما میتوانید با تماس با کارشناسان ما در شرکت آسانسور و پله برقی بهران ، و دریافت مشاوره فنی بهترین گزینه را برای پروژه خود انتخاب کنید .

شرکت آسانسور و پله برقی بهران کلیه آسانسورهای ترکیبی و پکیج خود را با موتورهای گیربکس و گیرلس تولید خود و با ظرفیت ها و سرعت های متفاوت عرضه مینماید.

با ما تماس بگیرید

پکیج آسانسور بهران آسانبر
پکیج آسانسور بهران آسانبر

پیشنهادات مرتبط

استاندارد پله برقی- گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
استاندارد پله برقی و همه چیز درباره آن

پله برقی ها به عنوان یکی از تجهیزات پرکاربرد در اماکن و ساختمان های عمومی به شمار می روند که نقش قابل توجهی در آسان کردن تردد کاربران در میان طبقات مختلف دارند. با وجود آن که این تجهیزات بسیار مفید و کاربردی هستند، اما باید استانداردها و الزامات مربوطه در تولید و راه اندازی این سیستم ها به طور کامل رعایت شوند.

ریموت آسانسور - گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
ریموت آسانسور

امروزه وجود مجتمع های چندین طبقه و یا به اصطلاح آسمان خراش ها افزایش پیدا کرده اند. برای راحتی در رفت و آمد به کارگیری آسانسورها ضروری است. گاهی اوقات ساکنین مجتمع به درستی از این بالابرها استفاده نمی کنند. در این شرایط ریموت آسانسور می تواند به کمک مدیران بیاید و از استفاده های بی جا نهایت جلوگیری را به عمل بیاورد.

لرزش کابین آسانسور - گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
علت لرزش کابین آسانسور

در طراحی و انتخاب آسانسور یکی از آیتم‌ های اصلی احراز کیفیت، بالا بودن ایمنی آن است که شامل موارد متعددی می‌شود. یکی از نشانه های کاهش ایمنی آسانسور بروز لرزش و صدا در کابین آسانسور بوده که در طولانی مدت سبب خرابی آسانسور و مشکلات ناشی از آن می‌شود تا جایی که ممکن است بسیار خطرآفرین باشد.

چاه آسانسور- گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
الزامات چاه آسانسور

آسانسورها بر حسب تعداد طبقات، ظرفیت و … دارای تحمل وزن متفاوتی هستند و برای طراحی ابعاد آن‌ها، باید فاکتورهای مختلفی را در نظر گرفت. یکی از بخش‌های مهم برای نصب آسانسور در یک ساختمان، چاله آسانسور است؛ رعایت و در نظر گرفتن ضوابط چاله آسانسور و استاندارهای مربوط به نصب آن الزامی و حیاتی است. در این مقاله درباره استاندارد و الزامات چاه آسانسور هر آنچه را که باید بدانید به شما می گوییم.

پله برقی دوچرخه - گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
پله برقی دوچرخه در تروندهایم نروژ

ترامپ “Trampe” یک پله برقی مخصوص حمل دوچرخه است که در Brubakken در تروندهایم نروژ قرار دارد. این پله برقی که گاها از آن با نام آسانسور دوچرخه یاد می شود، اولین و تنها آسانسور حمل دوچرخه در جهان بود که در آگوست 1993 افتتاح شد.

مراحل خرید آسانسور - گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
مراحل خرید آسانسور

مراحل خرید یک آسانسور خوب چیست؟ قدم اول در خرید آسانسور چیست؟ برای تامین آسانسور منزلمان باید از چه کسی کمک بگیریم؟ پاسخ سوالات شما در اینجا

اخبار بهران

دانستنی آسانسور

مقالات آسانسور و پله برقی