پله برقی دوچرخه در تروندهایم نروژ - گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران

پله برقی دوچرخه در تروندهایم نروژ

گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران | دانستنی‌های پله برقی | پله برقی دوچرخه در نروژ

 

 

استفاده از طراحی منحصر به فرد برای جابجایی دوچرخه ها به همراه رکاب سواران

ترامپ “Trampe” یک پله برقی مخصوص حمل دوچرخه است که در Brubakken در تروندهایم نروژ قرار دارد. این پله برقی که گاها از آن با نام آسانسور دوچرخه یاد می شود، اولین و تنها آسانسور حمل دوچرخه در جهان بود که در آگوست 1993 افتتاح شد. Trampe سالانه 20 الی 30 هزار دوچرخه سوار را به بالای تپه می‌برد. جالب است بدانید حداکثر پنج نفر می‌توانند همزمان سوار این پله برقی شوند. ترامپ به دلیل نادر بودنش یکی از جاذبه های گردشگری تروندهایم نروژ به شمار می رود.

 

پله برقی دوچرخه - گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
پله برقی دوچرخه – گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران

 

نحوه استفاده از پله برقی دوچرخه ترامپ در نروژ

هنگام استفاده، پای راست را در نقطه شروع قرار دهید(پای چپ روی پدال دوچرخه باقی می‌ماند) و دکمه استارت را فشار دهید. آسانسور دارای دو سرعت است. یکی برای مبتدیان و دیگری برای دوچرخه سواران با تجربه. پس از چند ثانیه، پله برقی دوچرخه سوار را به جلو حرکت می دهد. یک اشتباه رایج در بین گردشگران و دوچرخه سوارانی که برای اولین بار از این آسانسور استفاده می‌کنند این است که پای راست خود را دراز نمی‌کنند و به جلو خم نمی‌شوند. این امر حفظ تعادل را دشوار می کند و ممکن است باعث سقوط آنها شود. اگر کسی بیفتد، صفحه پای فنری در زیر زمین ناپدید می شود.

تاریخچه پله برقی دوچرخه ترمپ

بالابر دوچرخه ترامپ (به نروژی: Sykkelheisen Trampe) یک بالابر دوچرخه در تروندهایم نروژ است که در سال 1993 توسط Jarle Wanwik اختراع و نصب شد. این دوچرخه در سال 2013 توسط Skirail، بخشی از گروه Poma، تحت نام CycloCable ارتقا و تغییر نام داد.

هزینه استفاده از پله برقی ترامپ چقدر است؟

استفاده از آسانسور دوچرخه ترامپ در نروژ رایگان است. در ماه های تابستان، Trampe به طور گسترده توسط ساکنان تروندهایم و همچنین گردشگران استفاده می شود. یک تپه‌نوردی سخت در شهر تروندهایم نروژ دلیل محکمی برای پایان دادن به دوچرخه‌سواری بود. اما این پله برقی به سختی عبور از تپه تروندهایم پایان داده است.

CycloCable که به عنوان بالابر دوچرخه Trampe شناخته می شود، تاکنون بیش از 200,000 دوچرخه سوار را حمل کرده است. این بالابر دوچرخه در امتداد یک شیب تند به طول 150 متر حرکت می کند. که با استفاده از یک سکوی زاویه دار نیرومند کار می‌کند. دوچرخه سواران می‌توانند پای خود را در این سکو استراحت دهند. همچنین به کمک آن خود را به بالای تپه برسانند. فراموش نکنید که در هنگام استفاده از این بالابر دوچرخه باید روی رکاب ایستاده پای چپ تان را روی سکوی حرکت کننده پله برقی قرار دهید.

 

پله برقی دوچرخه - گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
پله برقی دوچرخه - گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران

پیشنهادات مرتبط

استاندارد پله برقی- گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
استاندارد پله برقی و همه چیز درباره آن

پله برقی ها به عنوان یکی از تجهیزات پرکاربرد در اماکن و ساختمان های عمومی به شمار می روند که نقش قابل توجهی در آسان کردن تردد کاربران در میان طبقات مختلف دارند. با وجود آن که این تجهیزات بسیار مفید و کاربردی هستند، اما باید استانداردها و الزامات مربوطه در تولید و راه اندازی این سیستم ها به طور کامل رعایت شوند.

ریموت آسانسور - گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
ریموت آسانسور

امروزه وجود مجتمع های چندین طبقه و یا به اصطلاح آسمان خراش ها افزایش پیدا کرده اند. برای راحتی در رفت و آمد به کارگیری آسانسورها ضروری است. گاهی اوقات ساکنین مجتمع به درستی از این بالابرها استفاده نمی کنند. در این شرایط ریموت آسانسور می تواند به کمک مدیران بیاید و از استفاده های بی جا نهایت جلوگیری را به عمل بیاورد.

لرزش کابین آسانسور - گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
علت لرزش کابین آسانسور

در طراحی و انتخاب آسانسور یکی از آیتم‌ های اصلی احراز کیفیت، بالا بودن ایمنی آن است که شامل موارد متعددی می‌شود. یکی از نشانه های کاهش ایمنی آسانسور بروز لرزش و صدا در کابین آسانسور بوده که در طولانی مدت سبب خرابی آسانسور و مشکلات ناشی از آن می‌شود تا جایی که ممکن است بسیار خطرآفرین باشد.

چاه آسانسور- گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
الزامات چاه آسانسور

آسانسورها بر حسب تعداد طبقات، ظرفیت و … دارای تحمل وزن متفاوتی هستند و برای طراحی ابعاد آن‌ها، باید فاکتورهای مختلفی را در نظر گرفت. یکی از بخش‌های مهم برای نصب آسانسور در یک ساختمان، چاله آسانسور است؛ رعایت و در نظر گرفتن ضوابط چاله آسانسور و استاندارهای مربوط به نصب آن الزامی و حیاتی است. در این مقاله درباره استاندارد و الزامات چاه آسانسور هر آنچه را که باید بدانید به شما می گوییم.

مراحل خرید آسانسور - گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
مراحل خرید آسانسور

مراحل خرید یک آسانسور خوب چیست؟ قدم اول در خرید آسانسور چیست؟ برای تامین آسانسور منزلمان باید از چه کسی کمک بگیریم؟ پاسخ سوالات شما در اینجا

کابین آسانسور - گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
کابین آسانسور

کابین آسانسور معمولاً اتاقکی فلزی است که در بین یک فضای ریلی قرار می گیرد و همینطور از سیم بکسل و یا طناب فولادی برای جابجایی آن استفاده می شود. این اتاقک به صورت عمودی آویزان بوده و حرکت می کند. در این محفظه مسافر یا بار یا هر دو جای می گیرند.

اخبار بهران

دانستنی آسانسور

مقالات آسانسور و پله برقی