برگزاری مسابقه طراحی کاور پله برقی پل‌های عابر کلانشهر تهران| بهران آسانبر

برگزاری مسابقه طراحی کاور پله‌برقی پل‌های عابر کلانشهر تهران

گروه صنعتی آسانسور و پله‌برقی بهران | اخبار بهران | برگزاری مسابقه طراحی کاور پله برقی پل های عابر کلانشهر تهران

برگزاری مسابقه طراحی کاور پله‌برقی پل‌های عابر کلانشهر تهران توسط گروه صنعتی آسانسور و پله‌برقی بهران

گروه صنعتی آسانسور و پله‌برقی بهران مفتخر است به قبول پروژه طراحی و تولید پله‌برقی‌های سطح کلانشهر تهران. در همین راستا و در جهت ایجاد طرحی خلاقانه و به روز برآن شدیم تا با برگزاری مسابقه‌ای این امر را به بهترین کل ممکن به مرحله‌ی اجرا برسانیم.

|درباره بزرگترین پله‌برقی مارپیچی دنیا بخوانید. |

شروع داستان برگزاری مسابقه طراحی کاور پله برقی با پروژه پله‌برقی‌ پل‌های عابر سطح شهر تهران

ایده برگزاری مسابقه از آنجایی شروع شد که پروژه پله‌برقی‌ پل‌های عابر سطح شهر تهران بر عهده گروه صنعتی بهران قرار گرفت. در راستای ارائه‌ی بهترین عملکرد در خصوص قراداد شهرداری محترم تهران، نظر به اهداف بلند این گروه صنعتی، برگزاری مسابقه معماری که روشی علمی و فراگیر جهانی در خصوص طراحی کاور پله برقی پل های عابر با همکاری دانشگاه‌های برتر کشور و اساتید برجسته ملی برای انتخاب برترین طرح ها با هزینه این شرکت در دستور کار قرار گرفت.

 

| شانه پله‌برقی چیست و چه کاربردی دارد؟|

به همین جهت برای اعتبار بیشتر و ایجاد انگیزه در جامعه معماری و دانشجویی و جذب برترین طرح‌ها، و ارائه بهترین خدمات با دانشگاه‌های برتر کشور از جمله دانشگاه علم و صنعت ایران، دانشگاه تهران، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه معماری و هنر پارس و سازمان نظام مهندسی و ساختمان تهران همکاری کرده‌ایم.

محور مسابقه طراحی کاور پله برقی

در این مسابقه در نظر داشتیم تا تدقیق و طراحی کاور پل های عابر سطح شهر تهران، مطابق با اصول و رهنمودهای ارائه شده در قسمت بایدهای طراحی را محور کار قرار دهیم. همچنین تمامی شرکت کنندگان عزیز می بایست اصول فراگیر (یونیورسال دیزاین) را جهت سهولت استفاده افراد معلول، کم توان، سالمندان و کودکان مورد نظر قرار دهند. علاوه بر این به جنبه های زیبایی شناسانه فرمی و جنبه های فرمالیستی( استایل، زیبایی و …) پل در سطح کلانشهر تهران دقت کنند. مهمترین شاخصه مورد نظر ما این بود که آثار پیش از اعلام رسمی مسابقه در هیچ رسانه ای اعم از دیجیتال و کاغذی منتشر نشده باشند و هم چنین امکان شرکت در هیچ مسابقه دیگری را ندارند. بنابراین تضمین شد که میتوانیم به طرح های ناب و منحصر به فردی دسترسی بیابیم.

از دیگر نکات و شرایط مسابقه می توان به نکات زیر اشاره کرد:

  • توجه به ابعاد محتوایی طراحی، شامل مفاهیم ( سمانتیک، سمبلیک، سینتاکتیک و احساسی).
  • توجه به نکات ایمنی از کل تا جزء، شامل امنیت تردد در شب (بر اساس اصول چندگانه و سیمای دید).
  • توجه به استفاده از متریال متناسب با موقعیت و شرایط اب و هوایی شهر تهران و اولیت استفاده از ورق پلی کربنات، ورق اچ پی ال و ورق کامپوزیت و غیره… .
  • امکان استفاده و اجرای قسمت کاور پل های عابر به صورت جداگانه و مستقل از طرح استراکچر و فرم در طرح ارائه شده.
  • ایمنی کافی برای جلوگیری از سقوط ( خصوصا معلولین جسمی _ حرکتی ) و ایمنی وسایل نقلیه در حال تردد از زیر پل.

 

اسامی داوران مسابقه طراحی کاور پله‌برقی پل‌های عابر کلانشهر تهران

اسامی داوران محترم : (به ترتیب حروف الفبا)

1- جناب آقای دکتر محمد رضا حافظی( رئیس دانشکده و عضو هئیت علمی دانشکده  معماری و شهر سازی دانشگاه شهید بهشتی).

2- جناب آقای دکتر علی حق شناس(مدیر مسئول و صاحب امتیاز مجله معمار و مد امروز،عضو کمیته فنی و مهندسی ایران و نروژ).

3- جناب آقای دکتر سعید حقیر(استاد و عضو هئیت علمی دانشکده معماری و هنرهای زیبا دانشگاه تهران-رشته منظر شهری-دکتری دانشگاه سوربن).

4- جناب آقای دکتر مرتضی رهبر (عضو هئیت علمی دانشکده معماری و شهر سازی دانشگاه علم وصنعت ایران، متخصص طراحی رایانشی و هوش مصنوعی در مهندسی معماری).

5- جناب آقای مهندس محمد غفاری (دارای سوابق طراحی بین المللی و هم چنین جایزه یونسکو در خصوص مسابقه ملی طراحی سنگ فرش باغ دولت اباد یزد).

6- جناب آقای دکتر وحید قبادیان. (رئیس گروه تخصصی معماری سازمان نظام مهندسی و ساختمان تهران، عضو هئیت علمی دانشگاه آزاد اسلامی).

7- جناب آقای پروفسور محمود گلابچی (چهره ماندگار ایران در معماری و مهندسی راه و ساختمان، رئیس و بنیان گذار دانشگاه معماری و هنر پارس).

در این میان جناب آقای مهندس امیدرضا ریاحی به عنوان مشاور ایمنی (عضو هئیت رئیسه سازمان نظام مهندسی استان تهران) در تمامی روال مسابقه ما را همراهی نمودند.

تقویم زمانبندی مسابقه

در تاریخ دوم آبانماه 1402 اطلاعیه و ثبت نام آغاز گردید که در این مرحله بیش از 500 نفر ثبت نام انجام دادند. سپس در تاریخ 15 آبانماه جلسه هم اندیشی داوران در راستای تبیین هرچه بهتر مبانی مسابقه تشکیل شد. پس از ارسال تمامی طرح‌ها در تاریخ 22 آذرماه 1402 شمسی، با دسترسی داوران به اطلاعات طرح ها به صورت کد، داوری غیر حضوری انجام شد. و در نهایت در تاریخ 27 ام جلسه داوری نهایی در دفتر مرکزی شرکت بهران به صورت حضوری برگزار گردید. در طی این جلسه 14 طرح برگزیده داوری اولیه(مجازی) به بحث و بررسی گذاشته شد.

جوایز مسابقه

جوایز مسابقه از این قرار بود: طرح اول مبلغ 60 میلیون تومان، لوح تقدیر و پک کتاب بعلاوه امکان همکاری به عنوان مشاور با گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران. طرح دوم مبلغ 35 میلیون تومان، لوح تقدیر و پک کتاب . طرح سوم مبلغ 25 میلیون تومان، لوح تقدیر و پک کتاب.

مسابقه طراحی کاور پله برقی - گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
مسابقه طراحی کاور پله برقی- جلسه هم اندیشی داوران با حضور مدیریت محترم عامل گروه صنعتی بهران  – گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران

جلسه نهایی مسابقه

در پایان جلسه نهایی سه طرح اول با رعایت نکات بیانیه داوری و رعایت عدالت به شرح ذیل انتخاب گردید:

طرح اول: طرح پل شباک با طراحی سرکار خانم سمیرا رستم‌زاده

عکس

طرح دوم: طرح پل اوژن با طراحی جناب آقایان حسین صفری و محمد صادق سواد کوهی

عکس

طرح سوم: طرح پل نورا با طراحی سرکار خانم فائزه رضایی

عکس

امروز در تاریخ ششم دیماه 1402 شمسی مراسم اهد ای جوایز با حضور مدیرعامل محترم گروه صنعتی بهران جناب آقای احمد شاکری، داوران گرامی جناب آقای پروفسور گلابچی و جناب آقای دکتر حقیر، دبیر علمی و اجرایی مسابقه آقای دکتر محمدمهدی خشنود در محل دفتر مرکزی گروه صنعتی بهران برگزار گردید و هدایای تعیین شده به شرکت کنندگان تقدیم شد.

عکس

به پایان آمد این دفتر حکایت همچنان باقیست…

مسابقه طراحی کاور پله برقی - گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
مسابقه طراحی کاور پله برقی - گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران

پیشنهادات مرتبط

استاندارد پله برقی- گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
استاندارد پله برقی و همه چیز درباره آن

پله برقی ها به عنوان یکی از تجهیزات پرکاربرد در اماکن و ساختمان های عمومی به شمار می روند که نقش قابل توجهی در آسان کردن تردد کاربران در میان طبقات مختلف دارند. با وجود آن که این تجهیزات بسیار مفید و کاربردی هستند، اما باید استانداردها و الزامات مربوطه در تولید و راه اندازی این سیستم ها به طور کامل رعایت شوند.

ریموت آسانسور - گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
ریموت آسانسور

امروزه وجود مجتمع های چندین طبقه و یا به اصطلاح آسمان خراش ها افزایش پیدا کرده اند. برای راحتی در رفت و آمد به کارگیری آسانسورها ضروری است. گاهی اوقات ساکنین مجتمع به درستی از این بالابرها استفاده نمی کنند. در این شرایط ریموت آسانسور می تواند به کمک مدیران بیاید و از استفاده های بی جا نهایت جلوگیری را به عمل بیاورد.

لرزش کابین آسانسور - گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
علت لرزش کابین آسانسور

در طراحی و انتخاب آسانسور یکی از آیتم‌ های اصلی احراز کیفیت، بالا بودن ایمنی آن است که شامل موارد متعددی می‌شود. یکی از نشانه های کاهش ایمنی آسانسور بروز لرزش و صدا در کابین آسانسور بوده که در طولانی مدت سبب خرابی آسانسور و مشکلات ناشی از آن می‌شود تا جایی که ممکن است بسیار خطرآفرین باشد.

چاه آسانسور- گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
الزامات چاه آسانسور

آسانسورها بر حسب تعداد طبقات، ظرفیت و … دارای تحمل وزن متفاوتی هستند و برای طراحی ابعاد آن‌ها، باید فاکتورهای مختلفی را در نظر گرفت. یکی از بخش‌های مهم برای نصب آسانسور در یک ساختمان، چاله آسانسور است؛ رعایت و در نظر گرفتن ضوابط چاله آسانسور و استاندارهای مربوط به نصب آن الزامی و حیاتی است. در این مقاله درباره استاندارد و الزامات چاه آسانسور هر آنچه را که باید بدانید به شما می گوییم.

پله برقی دوچرخه - گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
پله برقی دوچرخه در تروندهایم نروژ

ترامپ “Trampe” یک پله برقی مخصوص حمل دوچرخه است که در Brubakken در تروندهایم نروژ قرار دارد. این پله برقی که گاها از آن با نام آسانسور دوچرخه یاد می شود، اولین و تنها آسانسور حمل دوچرخه در جهان بود که در آگوست 1993 افتتاح شد.

مراحل خرید آسانسور - گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
مراحل خرید آسانسور

مراحل خرید یک آسانسور خوب چیست؟ قدم اول در خرید آسانسور چیست؟ برای تامین آسانسور منزلمان باید از چه کسی کمک بگیریم؟ پاسخ سوالات شما در اینجا

اخبار بهران

دانستنی آسانسور

مقالات آسانسور و پله برقی