آسانسور برج شانگهای چین| سریعترین آسانسور جهان| آسانسور و پله برقی بهران

آسانسور برج شانگهای چین

گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران| دانستنی آسانسور| آسانسور برج شانگهای چین

 

 

سریعترین آسانسور در دومین برج بلند دنیا

از سال 2014 میلادی بلندترین ساختمان جهان که به برج خلیفه مشهور است صاحب سریعترین آسانسور دنیا نیست. در این سال سریعترین آسانسور جهان در ساختمانی به بلندی 623 متر و با 128 طبقه در شانگهای چین نصب شد. جالب است بدانید این آسانسور به شکل فشنگ طراحی شده است. و با سرعتی در حد یک خودرو حرکت می کند. سازنده این آسانسور شرکت میتسوبیشی ژاپن است. با هم به بررسی این برج بلند و آسانسور متفاوتش می پردازیم.

 

| آسانسور چگونه کار می کند؟ |

بلندترین آسمان خراش چین

مارشال استرابلا بلندترین آسمان خراش چین را طراحی کرده است. این برج یک نمونه‌ی شاخص دیگر در دنیای حرفه ای این معمار آمریکایی است. پروژه برج شانگهای چین آخرین مورد از سه گانه ی بلندمرتبه سازی استرابلا در دوران اخیر است. استرابلا اسم خود را به عنوان سازنده و طراح سه ساختمان بلند جهان به ثبت رسانده است. برج 160 طبقه ای دبی در امارات متحده ی عربی، مرکز مالی گرینلند نانجینگ با ارتفاع 420 متر در نانجینگ چین و اکنون برج شانگهای چین این سه ساختمان هستند.

 

| درباره ایمنی آسانسورها بخوانید. آسانسورهای بلند چه نکاتی را باید رعایت کنند؟|

 

آسانسور برج شانگهای چین- گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
نمای بالای برج شانگهای چین- گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران

 

محل قرارگیری برج شانگهای چین

برج شانگهای در همسایگی دو ساختمان بلند دیگر به نام های جین مائو(Jin Mao) با ارتفاع 421 متر و مرکز مالی جهانی (World Financial Center) با ارتفاع 492 متر قرار گرفته است. این سه برادر در کنار رودخانه ی هوانگپو در مقابل دیدگان جهان خودنمایی می‌کنند.

برج شانگهای چین حتی از فاصله دور هم نمایی زیبا و خیره کننده دارد. زیبایی این ساختمان از دور نیز مشخص است. با توجه به تعداد زیاد طبقات این برج که 128 طبقه است، آسانسور آن باید یک ابزار حمل و نقل بسیار ایمن مجهز باشد. جالب است بدانید که این آسانسور با وجود تعداد طبقات بالای ساختمان، حرکتی بسیار سریع دارد.

 

| سریعترین آسانسورهای جهان! |

معماری برج شانگهای چین

این برج سه دیواره بیرونی صاف و شیشه ای خاص دارد. که به طور مداوم و مارپیچی با 120 زاویه چرخش دارند. دیواره های بیرونی برج با هر طبقه تغییر ارتفاع یک درجه منحنی می شود.این ساختار عجیب و در عین حال زیبا قدرت باد را کاهش می دهد. چرا منطقه رودخانه هوانگ پو آب و هوای طوفانی دارد. سه دیواره بیرونی برج از پایین تا بالا جمعا یک چرخش ۱۲۰ درجه‌ دارد. این حالت اولین در نوع خود در جهان است. ساخت و توسعه برج شانگهای از طریق مشارکت بین شرکت شانگهای چنگتو، توسعه مالی و توسعه منطقه تجاری Luijiazui و گروه ساختمانی شانگهای شکل گرفت.

در طبه 118 برج با ایستادن در مقابل پنجره های شیشه ای 360 درجه، می توانید برج Jinmao (420.5 متر)، مرکز مالی جهانی شانگهای (492 متر) و برج مروارید شرقی (468 متر) و تمام شهر را زیر پای خود ببینید.

ارتفاع 546 متری بهترین مکان را برای احساس رسیدن به مرز آسمان است، راه رفتن در این طبقه مانند رقصیدن بر لبه ابر خواهد بود!

آسانسور برج شانگهای چین

امروزه رقابت در ساخت برجهای بلند غوغا به پا کرده است. البته این رقابت در فضای تولید آسانسورهای پرسرعت برای این آسمانخراش‌ها نیز وجود دارد. به طوریکه شرکت‌های تولید کننده آسانسور تلاش دارند سریعترین آسانسور جهان توسط آنها معرفی شود.

طبق بیانیه شرکت میتسوبیشی با توجه به افزایش جمعیت شهری در جهان و بلند تر شدن ساختمان ها نقش آسانسور ها هر روز پر رنگ تر می شود. در همین راستا میتسوبیشی در حال توسعه راه‌حل های پیشرفته ای است که با ترکیب تکنولوژی و تجهیزات پیشرفته، آسانسورهایی ایمن سریع و راحت را به مشتریانش عرضه کند. آسانسور برج شانگهای ساخت شرکت میتسوبیشی است. این عدد معادل 16.6 متر در هر ثانیه است. سرعتی که حتی تصورش نیز سرگیجه می آورد. البته آسانسور برج خلیفه نیز قادر است 700 متر را در یک دقیقه طی کند. یعنی 300 متر در دقیقه کمتر از آسانسور برج شانگهای ارتفاع می‌گیرد.

 

افزایش سرعت آسانسورها به علت پیشرفت تکنولوژی

همه این افزایش سرعت‌ها مدیون پیشرفت تکنولوژی در زمینه های زیر است:

    • نوع جدیدی از نگاه دارنده‌‌هایی با هسته فولادی و پوشش پلاستیک که نسبت به نسل‌های قبلی توانایی تحمل وزن بیشتری را دارند.

    • ترمزهای سرامیکی که می تواند نسبت به گرمای شدید ایجاد شده در ترمز (خصوصا حین سرعت های بالا) مقاومت زیادی از خود نشان دهد.

    • بافرهای هیدرولیکی جاذب ضربه نصب شده در قسمت پایینی شفت آسانسور به منظور کوتاه کردن زمان ترمز، با کمترین تکان ممکن. و موارد دیگری که همه در جهت کم کردن لرزش اتاق، صدای بیرون و فشار هوای نا مطلوب به کار گرفته شده اند.
    •  

| جهت خرید سیستم ایمنی آسانسور و بافر هیدرولیک آسانسور کلیک کنید. |

 

آسانسور برج شانگهای چین- گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
برج شانگهای چین در حال ساخت – گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران

ویژگی های سریعترین آسانسور دنیا

سریع ترین آسانسور جهان( آسانسور برج شانگهای چین) دارای سرعت 20.5 متر در ثانیه است. طبق مطالعات اخیر شورای ساختمان‌‌های بلند شهری درباره آسانسور برج شانگهای، این برج علاوه بر سرعت بسیار بالا، نسبت به سایر آسانسورها مسیر طولانی‌تری را نیز طی می‌کند. با این سرعت می‌توانید در 55 ثانیه به طبقه 119 برسید.

آسمان خراش شانگهای بعد از برج خلیفه دبی بلندترین برج جهان در نوع خود است. البته چینی‌ها سعی کردند با تجهیز این برج با سریعترین آسانسور جهان این تفاوت ارتفاع را جبران کنند.

رتبه بندی آسانسورهای سریع جهان

آسانسور برج شانگهای چین، سریع‌ترین آسانسور جهان است. پس از آن، آسانسورهای زیر در لیست آسانسورهای بسیار سریع قرار می‌گیرند.

    • آسانسور مرکز مالی CTF با سرعت 65 فوت در ثانیه (20 متر در ثانیه)

    •  آسانسور برج تایپه 101 با حداکثر سرعت 16.8 متر در ثانیه

    • آسانسور برج لندمارک در یوکوهاما با سرعت 12.5 متر در ثانیه

    •  Two International Finance Center  با سرعت 10.6 متر در ثانیه

 

آسانسور برج شانگهای چین- گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
آسانسور برج شانگهای چین- گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران

پیشنهادات مرتبط

استاندارد پله برقی- گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
استاندارد پله برقی و همه چیز درباره آن

پله برقی ها به عنوان یکی از تجهیزات پرکاربرد در اماکن و ساختمان های عمومی به شمار می روند که نقش قابل توجهی در آسان کردن تردد کاربران در میان طبقات مختلف دارند. با وجود آن که این تجهیزات بسیار مفید و کاربردی هستند، اما باید استانداردها و الزامات مربوطه در تولید و راه اندازی این سیستم ها به طور کامل رعایت شوند.

ریموت آسانسور - گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
ریموت آسانسور

امروزه وجود مجتمع های چندین طبقه و یا به اصطلاح آسمان خراش ها افزایش پیدا کرده اند. برای راحتی در رفت و آمد به کارگیری آسانسورها ضروری است. گاهی اوقات ساکنین مجتمع به درستی از این بالابرها استفاده نمی کنند. در این شرایط ریموت آسانسور می تواند به کمک مدیران بیاید و از استفاده های بی جا نهایت جلوگیری را به عمل بیاورد.

لرزش کابین آسانسور - گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
علت لرزش کابین آسانسور

در طراحی و انتخاب آسانسور یکی از آیتم‌ های اصلی احراز کیفیت، بالا بودن ایمنی آن است که شامل موارد متعددی می‌شود. یکی از نشانه های کاهش ایمنی آسانسور بروز لرزش و صدا در کابین آسانسور بوده که در طولانی مدت سبب خرابی آسانسور و مشکلات ناشی از آن می‌شود تا جایی که ممکن است بسیار خطرآفرین باشد.

چاه آسانسور- گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
الزامات چاه آسانسور

آسانسورها بر حسب تعداد طبقات، ظرفیت و … دارای تحمل وزن متفاوتی هستند و برای طراحی ابعاد آن‌ها، باید فاکتورهای مختلفی را در نظر گرفت. یکی از بخش‌های مهم برای نصب آسانسور در یک ساختمان، چاله آسانسور است؛ رعایت و در نظر گرفتن ضوابط چاله آسانسور و استاندارهای مربوط به نصب آن الزامی و حیاتی است. در این مقاله درباره استاندارد و الزامات چاه آسانسور هر آنچه را که باید بدانید به شما می گوییم.

پله برقی دوچرخه - گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
پله برقی دوچرخه در تروندهایم نروژ

ترامپ “Trampe” یک پله برقی مخصوص حمل دوچرخه است که در Brubakken در تروندهایم نروژ قرار دارد. این پله برقی که گاها از آن با نام آسانسور دوچرخه یاد می شود، اولین و تنها آسانسور حمل دوچرخه در جهان بود که در آگوست 1993 افتتاح شد.

مراحل خرید آسانسور - گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
مراحل خرید آسانسور

مراحل خرید یک آسانسور خوب چیست؟ قدم اول در خرید آسانسور چیست؟ برای تامین آسانسور منزلمان باید از چه کسی کمک بگیریم؟ پاسخ سوالات شما در اینجا

اخبار بهران

دانستنی آسانسور

مقالات آسانسور و پله برقی