آسانسور برج میلاد تهران - نوع و مدل قطعات | گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران

آسانسور برج میلاد تهران

گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران | دانستنی ها | آسانسور برج میلاد تهران 

 

همه چیز درباره آسانسور برج میلاد تهران

امروز می خواهیم درباره آسانسور برج میلاد تهران صحبت کنیم. بزرگترین و مرتفع ترین آسانسور حال حاضر کشورمان ایران. اگر می‌خواهید همه چیز را درباره این آسانسورهای شگفت انگیز بدانید این مقاله را از دست ندهید. 

جایگاه برج میلاد در میان برج‌های دنیا

برج میلاد تهران چهارمین برج مخابراتی دنیا از لحاظ ارتفاع است. ارتفاع این برج 435 متر است. که قسمت زیادی از ارتفاع آن را دکل مخابراتی‌اش تشکیل می‌دهد. برای مقایسه ارتفاع برج میلاد تهران با سایر برج‌های همرده به عکس زیر توجه کنید. همینطور که مشاهده می کنید بلندترین برج دنیا برج اسکای تری توکیوی ژاپن است. بعد از آن برج گوانگژو چین قرار دارد. رتبه سوم از آنِ برج مخابراتی cn تورنتوی کاناداست. و به همین ترتیب تا برج میلاد تهران که لقب ششمیمن برج بلند دنیا و چهارمین برج مخابراتی بلند دنیا را به خود اختصاص داده است.

آسانسور برج میلاد تهران - گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
آسانسور برج میلاد تهران – گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران

برج متفاوت؛ آسانسور متفاوت!

سرعت بالای آسانسور برج میلاد تهران

هر شش آسانسور برج میلاد تهران دارای سرعت هفت متر بر ثانیه هستند! با توجه به ارتفاع بسیار زیاد برج میلاد و محدودیت ارتفاع آسانسورها، آسانسور این برج باید دارای ساختار و عملکرد متفاوتی باشد. سرعت بالا نیازمند شتاب خوب است. همچنین شتاب باید به گونه‌ای باشد که مسافران در زمان حرکت دچار لرزش و تکان نشوند. با شتابی که این آسانسور دارد، مسافران در کمترین زمان ممکن به بالای برج منتقل می‌شوند. سرعت و شتاب آسانسور برج میلاد دلهره‌ای را به مسافران منتقل نمی‌کند و با خیالی آسوده آنها را به سایر طبقات جابه‌جا می‌کند.

آسانسور چیست ؟

تجهیزات آسانسور برج میلاد تهران

در این آسانسور، تابلو فرمان آسانسور و اجزای درونی آن از جمله درایو و تنظیمات آن نقش ویژه‌ای دارند. وظیفه اصلی درایو و تنظیمات آن، کاهش سرعت آسانسور است. به صورت مثال از زنجیر جبران برای طی شدن ارتفاع 297 متری آسانسور برج میلاد استفاده می‌شود.

آسانسور برج میلاد تهران - گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
آسانسور برج میلاد تهران در حال نصب – گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران

ظرفیت و کابین ها

کابین آسانسور برج میلاد تهران به طور کامل شیشه‌ای است تا مسافران در زمان جابه‌جایی از مناظر اطراف لذت ببرند. به دلیل شیشه ای بودن جنس کابین، امکان نصب تیرهای دو سر درگیر در چاهک آسانسور وجود نداشت. از همین این رو برای افزایش ایمنی بیشتر آسانسور از تیرهای یک سر اتصال استفاده شده که شیوه‌ای تازه و نوین بود. برای بالا بردن استحکام هر چه بیشتر سازه‌ها از بولت‌های یک متری نیز استفاده گردیده است. این وزنه‌ها برای ثبات بیشتر تیرها بر سر جای خود در داخل دیواره‌های داخلی چاه آسانسور نصب می‌شدند تا استحکام آسانسور بالاتر برود.در کنار رعایت تمام این نکات ایمنی، کابین آسانسور نیز از استحکام بالایی برخوردار است.

سازه آسانسور برج میلاد تهران

در سرعت‌های بالای آسانسور، مجبور به استفاده از رولر هستیم، آسانسور برج میلاد تهران  نیز از این امر مستثنی نیست. بنابراین هم در کابین و هم در وزنه از رولر گایدشو بهره برده‌اند. رولرها از سه جهت در جای خود ثابت شده و قطری در حدود سی سانت دارند.

ریل‌های آسانسورهای برج میلاد، باید به صورت گونیا وار نصب شده باشند. به همین دلیل و برای افزایش ضریب اطمینان و دقت در نصب ریل ها، از گریک و سپس لیزر استفاده شده‌است. برای حفظ امنیت در مقابل افزایش زاویه آلفای ایجاد شده نیز از بکس‌هایی با پیچش مضاعف(بکس‌های دابل رپ شده)استفاده می‌شود. در چنین آسانسورهایی برای کاهش صدا و فشار هوا از سیستم شیارهای یو شکل استفاده می‌کنند.

جنس نخ اتصال در سیستم‌های آسانسور برج میلاد، از سیم‌های بسیار نازک اما مقاوم است. همین امر نصب در دستگاه و ریل آسانسور را درآن‌واحد امکان‌پذیر می‌کند. این روش شاقول اندازی نامیده شده و با به کارگیری از گریک انجام می‌شود. روش کار به این صورت است که از طریق همین سیم‌های بسیار نازک اما فوق‌العاده محکم، وزنه‌هایی چهل کیلویی آویزان بوده و به اصطلاح شاقول شده‌اند. طبق گزارش‌های فنی، میزان ناشاقولی کل چاه برج میلاد با طول 297 متر، تنها سه سانت است! جهت تعادل سازی بیشتر، وزنه‌های شاقول را در آب قرار داده و میزان دقت و عملکرد آن را بالا می‌برند.

آسانسور برج میلاد تهران - گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
متخصصان نصب آسانسور در حال مونتاژ آسانسور برج میلاد- گروه صنعتی بهران آسانبر

خرید موتور آسانسور بهران

موتور آسانسور برج میلاد تهران

برای آنهایی که فقط عکس آسانسور برج میلاد را دیده‌اند، آشنایی با موتور اسانسور برج میلاد باید جذاب باشد. قدرت و سرعت آسانسور برج میلاد از طریق موتور Schindler High Rise 700 تامین می‌شود که از بهترین موتورهای حال حاضر دنیاست. این موتور وزن بسیار زیادی دارد و برای جابه‌جایی آن به محل قرار گیری موتور باید از جرثقیل‌های بزرگی استفاده شود. برای این که جرثقیل‌های توانایی حمل موتور را به راحتی داشته باشند آن را به بخش‌های کوچک‌تری تقسیم می‌کنند. این نوع موتورها پس از انتقال به داخل ساختمان و چاه آسانسور، مونتاژ می گردند. هنگام مونتاژ این قطعات باید دقت بسیار زیادی به خرج داد. این عمل یکی از حساس ترین بخشهای نصب آسانسور های بسیار بزرگ است.

درباره ایمنی آسانسور بخوانید 

شرکت سوئیسی شیندلر، یکی از بهترین شرکت‌های تولید کننده آسانسور و پله برقی در دنیاست. جالب است بدانید برخلاف سایر آسانسورها، موتور آسانسور برج میلاد در عمیق‌ترین بخش چاه آسانسور قرار گرفته است. موتور آسانسور برج میلاد از نوع گیربکس است.

نمایی از برج میلاد تهران در شب - گروه صنعتی بهران آسانبر
نمایی از برج میلاد تهران در شب – گروه صنعتی بهران آسانبر

ریل های آسانسور برج میلاد تهران

ریل های به کار رفته در برج میلاد از نوع ریل سوپر ساورا، بال پهن و با ضخامت نیش ریل ١٩ میلیمتر می باشند. در این آسانسور از تیکه ریل بعنوان پستبند یا fishplate استفاده شده است. همانطور که میدانید در سرعت های بالا استفاده از رولر اجتناب ناپذیر است. بنابراین هم در کابین و هم در وزنه از رولر گایدشو استفاده شده است.  قطر رولر کابین حدود ٣٠ سانتیمتر است. این رولر از سه جهت اطراف ریل فیکس شده است.

 

آسانسور برج میلاد تهران- گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
آسانسور برج میلاد تهران- گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران

پیشنهادات مرتبط

استاندارد پله برقی- گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
استاندارد پله برقی و همه چیز درباره آن

پله برقی ها به عنوان یکی از تجهیزات پرکاربرد در اماکن و ساختمان های عمومی به شمار می روند که نقش قابل توجهی در آسان کردن تردد کاربران در میان طبقات مختلف دارند. با وجود آن که این تجهیزات بسیار مفید و کاربردی هستند، اما باید استانداردها و الزامات مربوطه در تولید و راه اندازی این سیستم ها به طور کامل رعایت شوند.

ریموت آسانسور - گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
ریموت آسانسور

امروزه وجود مجتمع های چندین طبقه و یا به اصطلاح آسمان خراش ها افزایش پیدا کرده اند. برای راحتی در رفت و آمد به کارگیری آسانسورها ضروری است. گاهی اوقات ساکنین مجتمع به درستی از این بالابرها استفاده نمی کنند. در این شرایط ریموت آسانسور می تواند به کمک مدیران بیاید و از استفاده های بی جا نهایت جلوگیری را به عمل بیاورد.

لرزش کابین آسانسور - گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
علت لرزش کابین آسانسور

در طراحی و انتخاب آسانسور یکی از آیتم‌ های اصلی احراز کیفیت، بالا بودن ایمنی آن است که شامل موارد متعددی می‌شود. یکی از نشانه های کاهش ایمنی آسانسور بروز لرزش و صدا در کابین آسانسور بوده که در طولانی مدت سبب خرابی آسانسور و مشکلات ناشی از آن می‌شود تا جایی که ممکن است بسیار خطرآفرین باشد.

چاه آسانسور- گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
الزامات چاه آسانسور

آسانسورها بر حسب تعداد طبقات، ظرفیت و … دارای تحمل وزن متفاوتی هستند و برای طراحی ابعاد آن‌ها، باید فاکتورهای مختلفی را در نظر گرفت. یکی از بخش‌های مهم برای نصب آسانسور در یک ساختمان، چاله آسانسور است؛ رعایت و در نظر گرفتن ضوابط چاله آسانسور و استاندارهای مربوط به نصب آن الزامی و حیاتی است. در این مقاله درباره استاندارد و الزامات چاه آسانسور هر آنچه را که باید بدانید به شما می گوییم.

پله برقی دوچرخه - گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
پله برقی دوچرخه در تروندهایم نروژ

ترامپ “Trampe” یک پله برقی مخصوص حمل دوچرخه است که در Brubakken در تروندهایم نروژ قرار دارد. این پله برقی که گاها از آن با نام آسانسور دوچرخه یاد می شود، اولین و تنها آسانسور حمل دوچرخه در جهان بود که در آگوست 1993 افتتاح شد.

مراحل خرید آسانسور - گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران
مراحل خرید آسانسور

مراحل خرید یک آسانسور خوب چیست؟ قدم اول در خرید آسانسور چیست؟ برای تامین آسانسور منزلمان باید از چه کسی کمک بگیریم؟ پاسخ سوالات شما در اینجا

اخبار بهران

دانستنی آسانسور

مقالات آسانسور و پله برقی